Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

webprosinc.net


Anbefalte innlegg

Noen her som vet noe om webprosinc.net (aka. host-o-rama.com)?

 

De har hostet domenet mitt (motvind.com) i nesten 2 år uten problemer, men torsdag morgen var plutselig ingen servere tilgjengelige. Mine og firmaets sider er ikke tilgjengelige, 'min' mailserver svarer ikke og nameserveren virker død (mulig det skaper de andre problemene). Jeg får ikke sendt mail til support, siden også den serveren er utilgjengelig. Ikke kommer fax frem heller. Jeg begynner i grunn å bli litt redd for at hele firmaet har tatt kvelden.

 

Jeg får ikke overført domene til annen leverandør, siden firmaet jeg ikke får tak i står som 'administrative contact'

 

Noen som har gode ideer til hva jeg kan gjøre? Snart 2 døgn uten mail er tortur.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her følger litt interessant info:

 

De har ikke registrert noe firma i USA.

Michelle Jensen og Eric Jensen er et ektepar.

Oppslag på de IP addressene som de har drevet hosting på fører til en ADSL leverandør i USA. Med andre ord har hele hostingen vært basert på en hjemme linje.

 

En telefon til deres ADSL leverandør (vel mange telefoner på grunn av litt motvillighet til å fortelle) kan fortelle at linjen (2048/1024) er stengt grunnet manglende betaling siden september 2003.

 

Så med andre ord er du nok offer for ennå et hjemmesnekret hosting opplegg som snart dukker opp igjen under nytt navn og med ny DSL leverandør.

 

Det sureste av alt er at ditt domene er registrert på dem. Altså på Web Pros som eiere, noe som gjør det umulig for deg å få det tilbake uten amerikansk rettsak eller at du ringer dem på tlf og får dem til å overføre domenet til deg.

 

Nå går ditt domene ut den 3 April så du kan jo vente og legge inn en forhåndsregistrering hos en annen registrar.

 

Synes det er synd at du er blitt lurt slik, men slik er det når man bare velger billig uten tanke på å sjekke opp. Forresten synes jeg såpass synd på deg at om du lykkes å få ordnet med selve domenet, så kontakt meg så skal jeg hjelpe deg å skaffe deg selv full kontroll over alle aspekter med domenet, samt gi deg litt gratis webplass. :thumbup:

 

 

------------- IP Oppslag-----------

OrgName: DSL.net, Inc.

OrgID: FTCI

Address: 545 Long Wharf Dr. 5th floow

City: New Haven

StateProv: CT

PostalCode: 06511

Country: US

 

NetRange: 65.84.0.0 - 65.86.255.255

CIDR: 65.84.0.0/15, 65.86.0.0/16

NetName: DSL-NET-14

NetHandle: NET-65-84-0-0-1

Parent: NET-65-0-0-0-0

NetType: Direct Allocation

 

------------- Domene--------------

Registrant:

Web Pros

N6042 Opperman Way

Shawano, Wisconsin 54166

United States

 

Registered through: GoDaddy.com (http://www.godaddy.com)

Domain Name: WEBPROSINC.NET

Created on: 03-Apr-01

Expires on: 03-Apr-04

Last Updated on: 03-Apr-03

Administrative Contact:

Jensen, Michelle [email protected]

Tlf: 715-526-2672 Fax -- 715-524-4864

Technical Contact:

Jensen, Eric [email protected]

Tlf: 715-526-2672 Fax -- 715-524-4864

Domain servers in listed order:

NS.WEBPROSINC.NET NS2.WEBPROSINC.NET

 

 

--------------- Oppslag på motvind.com (ditt domene) ---------------

Registrant:

Web Pros

N6042 Opperman Way

Shawano, Wisconsin 54166

United States

Registered through: GoDaddy.com (http://www.godaddy.com)

Domain Name: MOTVIND.COM

Created on: 03-Apr-02 Expires on: 03-Apr-04 Last Updated on: 03-Apr-03

Lenke til kommentar

Var redd for at det var noe i den retningen.

Har du sjekket alt dette bare for meg? Takker og bukker.

 

Sjekket faktisk litt før jeg bestilte, og fant ingenting negativt. Siden det i første omgang bare skulle være en test-side valgte jeg den billigste som virket seriøs og det har funket problemfritt i nesten 2 år.

 

Får begynne letingen etter noe nytt, samtidig som jeg beholder håper på at de finner en ny ADSL-leverandør fort og tar meg med på lasset.

Lenke til kommentar

du kjører et ping på www adressen deres, og da får du en IP. Så tar du en tur til ripe.net (for europeiske addresser) eller arin.net og slår opp på IP addressen.

 

Da får du vite hvem som eier IP blokken. Så tar du en tur til firmaet som eier IP blokken og finner ut litt om hva de selger slags produkter, og noen ganger er en liten telefon til disse meget avklarende.

 

Med andre ord bare et spørsmål om å vite hvor man skal lete.

 

Det som er litt skummelt med slike er at de sjelden eller aldri har noe negativt om seg fordi de har jo aldri eksistert før. Stoler faktisk heller på de hosting firma som har litt gamle negative kommentarer ute å går, for da har de overlevd en stund.

 

Til selve tråd starter så må jeg si at det som er mest synd her er at du faktisk har kjøpt et domene, men er ikke eier av det, så billig var alt for billig i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
greit nok med ping av et dns navn og få hostet opp en ip hvis eks. (motvind.com) hadde vært oppe å gå med andre ord ikke noe ip.

next

RIPE har ikke noe info om motvind.com

% This is the RIPE Whois server.
% The objects are in RPSL format.
%
% Rights restricted by copyright.
% See [url="http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html"]http://www.ripe.net/ripencc/pub-services/db/copyright.html[/url]

%ERROR:101: no entries found
%
% No entries found in the selected source(s).

så ... igjen spørsmålet mitt hvor fikk du tak i infoen ? :wow:
Lenke til kommentar

ping selve hosten: www.webprosinc.net så får du IP, men den er nok timet ut nå av de fleste dns cache. Et lite triks da er å slå opp på selve DNS serveren siden den som ofte har noe som heter en sticky record. I dette tilfellet finner vi da at NS.WEBPROSINC.NET = 65.86.166.2

 

Så sjekker du IP hos ripe.net (her slår du bare opp med IP addresser, ikke domener) I dette konkrete tilfellet må vi slå opp i arin.net som er for amerikanske IP addresser.

 

Domenet er registrert hos godaddy.com så da vandrer du til http://whois.godaddy.com og slår opp på domenet der.

 

Var det svar nok?

Endret av Hawkie
Lenke til kommentar

Jeg forsket litt på dette selv på http://www.dnsstuff.com/ men jeg kom ikke helt frem.

 

Det virker som Jensen har byttet leverandør en gang allerede, dette er IP jeg fikk oppgitt for snart 2 år siden:

 

 

OrgName: Dialtone Inc.

OrgID: DITN

Address: 4101 SW 47th Ave

Address: Suite 101

City: Davie

StateProv: FL

PostalCode: 33314

Country: US

ReferralServer: rwhois://rwhois.dialtoneinternet.net:4321

NetRange: 64.239.0.0 - 64.239.127.255

CIDR: 64.239.0.0/17

NetName: DIALTONEINTERNET-3

NetHandle: NET-64-239-0-0-1

Parent: NET-64-0-0-0-0

NetType: Direct Allocation

NameServer: NS.DIALTONEINTERNET.NET

NameServer: NS2.DIALTONEINTERNET.NET

Comment: ADDRESSES WITHIN THIS BLOCK ARE NON-PORTA

RegDate: 2001-09-25

Updated: 2002-11-18

 

Da gjenstår det bare å finne på et nytt artig domenenavn og begynne å informere kjente og ukjente om ny adresse. :no:

Lenke til kommentar

Hm .... Plutselig fikk jeg svar på min support henvendelse fra torsdag formiddag.

 

I'm sure you are aware of the DOS attack yesterday. I will be writing a

newsletter tonight for clients so they get the full scoop. Just FYI, the

server has been up since 9am this morning we are just waiting for DNS to

update world wide with the new IPs.

Eric Jensen

Web Pros, Inc. Support Team

www.webprosinc.net

 

Det er vel ikke helt sant, men det kan jo tyde på at de prøver å ordne ting (eller utsette problemene)

Lenke til kommentar
server has been up since 9am this morning we are just waiting for DNS to

update world wide with the new IPs.

Eric Jensen

Web Pros, Inc. Support Team

www.webprosinc.net

 

Hmmmm, et lite OBS her, hehe, hvem trenger nye IP etter et DoS attack? Ny leverandør av ADSL nærmere sagt. Det du bør gjøre nå er følgende:

 

1. Få dem til å portere domenet ditt til en annen registrar. Spør dem hvorfor ditt domene står på dem og ikke deg.

 

2. Skaff deg egne DNS servere , Her finner du helt gratis DNS tjenester som er enkle å bruke

 

3. Etter å ha gjort pkt 1 og 2 kan du jo bruke dem trygt så lenge de er online, for da kan du selv styre domenet ditt.

Lenke til kommentar
Hmmmm, et lite OBS her, hehe, hvem trenger nye IP etter et DoS attack? Ny leverandør av ADSL nærmere sagt.

Jeg tolket det slik jeg også. 2 døgn nedetid er vel heller ikke helt normalt.

3. Etter å ha gjort pkt 1 og 2 kan du jo bruke dem trygt så lenge de er online, for da kan du selv styre domenet ditt.

Tenker jeg kvitter meg helt med dem først som sist.

Lenke til kommentar

Kan ikke se at de har fått seg en ny DSL leverandør ennå. Meget svakt av dem om de vil bli i business. Nei pass på å svare på den mailen du har og be om å få overført domenet ditt til deg selv, samt til den DNS tjenesten jeg anbefalte deg. Det burde løse noen av dine problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...