Gå til innhold

Asus A7V8X-X problemer


dnivie

Anbefalte innlegg

Har kjøpt nytt hovedkort. Og jeg vil bare si fra første stund: Ikke gidd å i det hele tatt nevne om mitt hardware er dårlig, hvis ikke det har noe med emnet å gjøre.

 

Så, tilbake til saken. Har altså kjøpt nytt hovedkort, og minne. Grunnen til det var for å rett og slett oppgradere til DDR fra SD-ram. Hovedkortet jeg har kjøpt er altså ASUS A7V8X-X, det jeg hadde var ASUS A7V. Minnet er av merket TwinMOS, PC3200. Resten av relevant hardware:

 

- AMD Thunderbird 1200 MHz 266FSB

- ATI Radeon 8500

- Soundblaster 128 PCI

 

Har koblet sammen alt, og er nesten 100% sikker på at jeg har gjort det riktig. Har litt erfaring fra tidligere PC-bygging. Da jeg startet opp første gang, kom jeg rett inn i bios. Sjekket at CPU innstillinger var riktige, og sjekket andre viktige innstillinger. Jeg lagret bios, og startet på nytt. Da var skjermen svart, og det kom ikke noe bilde. Den funket jo i bios? Noen som har noen ideer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oppdatering: Har nå fått startet opp maskinen, men det er med 200FSB og 9,0 clock multiplier, altså 900MHz, når det egentlig skal være 1200MHz. Jeg får ikke noe skjermbilde ved 266FSB. Og hvis jeg velger 12 som multiplier ved 200FSB, får jeg fortsatt bare 900 MHz.

Dessuten funker ikke mitt Radeon 8500, selv om jeg vet at kortet virker, og jeg kommer inn i bios med det, men jeg får startet opp til windows med et geforce2 Mx 400.

Er det noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...