356speedster Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Har et Elsa Synergy II kort som har overlevd fra en gammel workstation. Tenkte å bruke kortet i en server med et EPoX EP-8RDAE hovedkort med 8X AGP port. Jeg har ikke klart å finne ut annet enn at hovedkortet støtter 8X AGP (1,5V?), så spørsmålet er om jeg kan bruke Elsa Synergy kortet, og om det evt kan skade hovekortet hvis jeg tester. Info om Elsa Synergy II kortet: Supports: AGP 2X / 4X and 3,3V / 5V Manual til skjermkortet (pdf) Fint hvis noen har info, før jeg evt tester og brenner av hovedkortet.
356speedster Skrevet 13. februar 2004 Forfatter Skrevet 13. februar 2004 (endret) Har nå hentet HK'et på posten. Leste et sted at AGP 4X 3,3V kort ikke skal passe i AGP 8X/4X slot'en hvis HK ikke støtter AGP 4X 3,3V kort. stemmer dette? Men selv om kortet passer i slot'en så står det i manualen at det kun skal installeres 1,5V kort, så da må jeg vel handle enda et skjermkort Endret 13. februar 2004 av 356speedster
356speedster Skrevet 14. februar 2004 Forfatter Skrevet 14. februar 2004 I frustrasjon over å sitte med alle nødvendige komponeter for å skru sammen denne serveren, så slengte Elsa kortet på det splitter nye hovedkortet og ba en stille bønn, mens jeg langsomt senket skrutrekkeren for å kortslutte power jumperne. Elsa kortet må tydligvis ha vært AGP 2.0, og formaningene i Epox manualen om kun 1,5V kort på AGP 3.0 slot'en stemmer ikke, for kortet fungerer og jeg er fortsatt overbevist om at det er et 3,3V kort. Den som intet våger. intet vinner...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå