Tfosheim Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 Enbrikkeløsning for AMD64 fra ALi ALi er klare med brikkesett for AMD64-plattformen, og takker i likhet med NVIDIA farvel til den klassiske nord/sørside-arkitekturen. ALi M1689 får støtte for "alt", inkludert seriell ATA, men ikke for gigabit ethernet. Les artikkelen her
el-asso Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 HW.no: M1689 mangler nemlig støtte for PCI Express og 1 GHz HyperTransport Ali: HTT supports transfer rates of 1600, 1200, 800, and 400 mega-transfers per second Snakker vi om samme tingen eller er jeg på bærtur nå ? Uansett ; dette var interresant, er det noen som vet hvilke hovedkortprodusenter som vil bruke denne brikken ?
Turgon Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 (endret) 1 ghz som hw snakker om skal måles opp mot de 800 mhz som du snakker om. Noen som vet om det er AGP/PCI lock? Endret 13. februar 2004 av Turgon
[Protus] Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 (endret) Typisk ALi å ha mangler. Brikkesettet deres som kom i sommer var et en-kanals DDR-brikkesett for s478 som manglet S-ATA, dessuten er det bare Albatron som jeg har sett har tatt det i bruk, noen som vet flere ?Dere sier at brikkesettet så go si har "alt". Hmm.. Når det mangler PCI Express, 1 GHz HT-buss, samt firewire (hvorfor ikke også bli den første som har intregrert firewire 800 ?) i tilegg vil jeg ikke si at det har "alt." ALi har floppet en del di siste årene, var det ikke deres DDR-brikkesett for socket A som ikke engang greide å utnytte DDR ? (var i den tiden da DDR gjorde sitt inntog.) Jeg er lite imponert. Endret 14. februar 2004 av [Protus]
snorreh Skrevet 14. februar 2004 Skrevet 14. februar 2004 (endret) Bra det kommer flere rimeligere brikkesett å velge mellom HW.no:M1689 mangler nemlig støtte for PCI Express og 1 GHz HyperTransport Ali: HTT supports transfer rates of 1600, 1200, 800, and 400 mega-transfers per second Snakker vi om samme tingen eller er jeg på bærtur nå ? HTT (HyperTransport Technology)-bussen er "dual rate" (som for DDR minne), dvs. at en 800MHz HyperTransport-buss kan gjøre 2 'mega-transfers' per klokkesyklus (en hver vei) altså 1600 (2x800) hvert sekund. Noen blander dessverre mega-transfers med MHz For mer om HyperTransport buss-arkitekturen så se her: http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...rchitecture.pdf Uansett ; dette var interresant, er det noen som vet hvilke hovedkortprodusenter som vil bruke denne brikken ? Ganske sikkert Soyo, og antakeligvis også Asus etterhvert. Endret 14. februar 2004 av snorreh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå