Gå til innhold

Windows ikke godkjent


Anbefalte innlegg

når jeg installerer XP på den nye pc'en min så får jeg en feil melding som sier at den ikke er godkjent av XP logo testing (noe i den duren), og jeg sier ok og forsetter, når jeg kommer inn i windows og prøver og installere drivere så får jeg og den meldingen om at ikke driverene ikke er godkjente.

 

Så når jeg rebooter for å få igang driverene så stopper XP meg i startfasen med XP bilde, det er alt jeg får opp.

 

Jeg har prøvd både Pro og Home.

 

Noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe hardware vil du få opp en slik melding på, både når det gjelder de driverne som følger med XP (f.eks. skjedde dette for meg da jeg hadde en GeForce MX 200) og de du fikk med separat. Det er ikke så farlig om de ikke er logo-godkjente, bare sørg for å laste ned og bruke de nyeste driverne fra hardware-produsenten. Dersom PC'en din ikke starter etter at du har oppgradert driverne kan det være feil på de driverne du prøver å legge inn eller en konflikt. Ta en titt i Device Manager og se om det er noe som lager problemer.

Lenke til kommentar

Men hvordan skal jeg sjekke de greien når jeg ikke greier og accesse XP, det er tredje gangen nå og det tar 2 timer og formater pc'en når jeg instalere XP, fordi jeg har en 250 gib hd.

AMD64 cpu osv....

 

 

Føler at Hk sliter med Hd'en.

 

Skal liksom på lan til helga og det haster.

Lenke til kommentar

Du kan minimere reformatteringstiden ved å velge quick format, du trenger jo ikke å ta en full formattering hver gang. Det jeg fikk inntrykk av i første post var at du faktisk kunne boote én gang, men så gikk den i stå. Hvis du ikke kan boote i det hele tatt, prøv å boote inn i safe-mode (hvis det går) - trykk F8 ved oppstart.

Lenke til kommentar

Når du legger inn nye drivere, installerer du alle på en gang før du rebooter? Eller tar du en og en? Du bør prøve å finne ut om det er en spesifikk (eller flere) drivere som lager krøll og lese på produsentens sider om det er noen kjente problemer, f.eks. inkompatibilitet med AMD64 eller noen av de andre enhetene du har.

Lenke til kommentar
Men hvordan skal jeg sjekke de greien når jeg ikke greier og accesse XP, det er tredje gangen nå og det tar 2 timer og formater pc'en når jeg instalere XP, fordi jeg har en 250 gib hd.

AMD64 cpu osv....

 

 

Føler at Hk sliter med Hd'en.

 

Skal liksom på lan til helga og det haster.

kjøre du XP 32 eller XP 64?

 

du må lage en partisjon some er mindre enn 128 gb trur eg d e.. elle kanskje 140 elle nåke sånt.. windows xp får problem med hardiskar over 128 eller 140 gb elle nåke sånt..

 

men uansett, partisjonering er ikkje så domt...............

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar

jeg har fått det bra til nå, med deres hjelp.

 

Ikke det store problemet, jeg lastet ned heller driveren fra hjemmesidene en cd'en som fulgte med.

 

Noen av driveren fikk pc'en til å klikke, men jeg kan leve uten lydkortet til hk'en, hadde allerede et creative audigy 2 kort :yes: .

 

USB.2.0 driverene klikker men tror USB.2.0 kontaktene funker for det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...