Gå til innhold

Problemer med skjermkort


bomex

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg får ikke skjermkortet mitt til å fungere. Når jeg starter skjer det ingenting, skjermen blir bare værende svart. Kortet har imidlertid fungert tidligere (ca. 1/2 år)... Maskina booter ikke ordentlig når skjermen er svart (går ikke inn i Windows)... Jeg får imidlertid starta hvis jeg bruker "clear cmos"-jumperen. Problemet er bare at da må jeg inn i biosen og starte på nytt, og da funker det ikke. Er det noe jeg må gjøre i biosen for at dette skal funke? Har Asus A7N8X-Deluxe med AMD Athlon XP 3000+ og 640 MB DDR RAM (512 + 128, hvis noen lurte)... Har prøvd å satt "se-etter-skjerm-først-på" (glemt hva det heter) AGP/PCI på AGP, men det funker ikke da heller... Noen som har peiling, eller bør jeg bare levere tilbake kortet (kjøpte det for snart ett år siden på pcutstyr.no)?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Det funka ikke på første forsøk... :thumbdown: Starta på nytt med Riva TNT2-kortet mitt (pci) og da gikk det. Slo av og bytta kort, og da starta den... :thumbup: Etter at jeg først har fått starta så kan jeg restarte så mye jeg vil... Etter at jeg slo den av over natta (til i dag), fikk jeg ikke starta, men etter å ha slått av en gang (ikke bytta kort) funka det. Noen som har peiling?

 

Skal uansett kjøpe nytt kort om ikke så altfor lenge. Noen som har forslag til hva jeg bør kjøpe, som er bedre enn FX5600? Sett på 9800XT fra Sapphire & Hercules, og de ser jo greie ut....? Litt dyre riktignok... ;)

Fins det andre kort som er omtrent like bra? Gidder ikke å bry meg med resultater i div tester, så lenge garfikken ser bra ut...

Lenke til kommentar
En ting til: Bruk søkefunksjonen!

Tenker du på spørsmålene angående nytt grafikkort? Det jeg lurte på var som sagt ikke hvilket kort som får best score i 3DMark (slik som er tema i mange av postene her på hw), men hva som vil lønne seg for meg som bare vil ha bra grafikk (ikke nødvendigvis det kjappeste og dyreste kortet...) Hovedtemaet er uansett at jeg har et problem med det kortet jeg har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...