Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT Echo


Anbefalte innlegg

Hei!

Har i skrivende stund Delta 2000/640, men merker at linja blir litt for treig noen ganger. Derfor vurderer jeg å oppgradere til Echo 8032/864 (minst 4096/640) med studentpris (848kr i mnd). Den linja jeg har nå går via UiO slik at jeg ikke kan sette opp blandt annet FTP server. Derfor skal jeg uansett bytte abbonnement og synes at 350kr mer i måneden ikke er dyrt i det hele tatt.

 

Til dere som har erfaringer med denne linjen, hvor stor sjanse er det for at du faktisk får 8032? Bor midt på frogner, oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har i skrivende stund Delta 2000/640, men merker at linja blir litt for treig noen ganger. Derfor vurderer jeg å oppgradere til Echo 8032/864 (minst 4096/640) med studentpris (848kr i mnd). Den linja jeg har nå går via UiO slik at jeg ikke kan sette opp blandt annet FTP server. Derfor skal jeg uansett bytte abbonnement og synes at 350kr mer i måneden ikke er dyrt i det hele tatt.

 

Til dere som har erfaringer med denne linjen, hvor stor sjanse er det for at du faktisk får 8032? Bor midt på frogner, oslo.

Det spørs akkurat hvor langt unna du er sentralen som du er koblet til. Da går jeg utifra at alle kabler også møter kriteriene. (som de i stor sannsynlighet gjør)

Lenke til kommentar

Ok!

 

Har prøvd å rote litt rundt med Telnet i routeren, men har ikke noe særlig peiling på hva jeg gjør, så hvor kan man "stille på hastigheten"? Hvorfor kan man gjøre dette? La oss si at en som har en 1mbit linje, kan man skru den opp til 8032? Hva setter stopper for hvor høy hastighet man kan sette? Hva har du i upload?

 

Takk!

Lenke til kommentar

Jeg er veldig fornøyd med hastigheten i forhold til hva jeg skal ha! Har den store Netopia routerklumpen, hva betyr å retraine linjen, logisk: re-traine, "gjen-trene", altså at den kobler seg til og fra for så å sjekke max hastighet den kan få for så å stille seg inn på den?

 

EDIT:

Trodde at det ikke var "lov" å opplyse om kapaks (lengde til sentral) ol. Ihverfall at de ikke vil opplyse om det...

Endret av schmelck
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...