Gå til innhold

Prob. med AA++ i spill 9800pro

Hempmann

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :dontgetit:

La nettopp inn, Dungeon Siege Legends of Aranna, starta opp og laga karakter osv.

Når dette var gjort gikk jeg ut av spillet og satta Anti aliasing og ehh ja allt på max.

Tenkte at mitt nye Hercules 9800pro skulle takle det, men nei. Helt ifra start, altså til og med reklame filmsnutt greiene på starten før spellet starter får jeg sånn ca 1/fps. :no:

Oki, møkk tenkte jeg og begynte og sette ned til 4x osv slo av VPU rec. og allt som blir foreslaått rundt på forumet når det gjelder andre spill osv. Neida samme dritten fremdeles, det eneste som funker er App.pref. på allt.

Det kjedelige er da at figurene og saker og ting får de hakkete kantene hvilket var noe jeg trudde jeg skulle bli kvitt sånn noenlunde borte når jeg nå gikk ifra GF2 til 9800pro. Det samme prob. opplever jeg når jeg skal spille Anarhy Online, men der ble det bedre etter at jeg oppgraderrte driver til nyeste Omega. Endret også oppsettt i bios som forklart i en readme eller hvar det på siten til Omega!?

Er det noen som har forslag til hvilke innstillinger eller.no jeg kan gjøre??

Box'n min:

Shuttle SN41G2/svart, alle vifter byttet mot papst

XP2500, 2x512 OCZ, 9800pro, Samsung SM193T/svart (bare dager gammel :green: )

Mvh

Erik

Videoannonse
Annonse
Skrevet

utfra specs'a dine (uten egentlig å kjenne spillet) ville jeg si at det ikke er hardware som er noe feil med her.

Sikkert veldig nOOb av meg men har du prøvd siste drivere til skjermkort osv.

Fins det patcher til spillet som du kan laste ned.

Tror ikke, med mindre noe er ødelagt, at det er hardware'n din som gjør dette.

Skrevet

Sikker på at det er bra med kjøling i boksen? En varm PC gir jo dårligere ytelse. Hva får du i feks 3Dmark eller andre benchmark program. Anbefaler deg å prøve litt benching.

Skrevet
Sikker på at det er bra med kjøling i boksen? En varm PC gir jo dårligere ytelse. Hva får du i feks 3Dmark eller andre benchmark program. Anbefaler deg å prøve litt benching.

Ja. Kan så absolutt være varme som utgjør dette. Inne i shuttle boksene blir det forferdelig varmt :thumbdown: . Prøv å ta av lokkte på shuttle maskina og kjør med full AA på da.

Skrevet (endret)

Hepp

Takker for rask respons, morro :D

Joa, har siste drivere innst. men dette sjer også i AO, speller bare AO men må prøve litt annet også da jeg nå sitter på en tassen ISDN linje, DYRT!!!§

Oki, skal kjøre noen tester nå....resultat kommer om ikke lenge.

Joa, varmt blir det, derfor jeg har byttet ut alle viftene for å få bedre kjøling...

har også kjørt uten lokket på boxen...samme resultat, så jeg tror ikke varme er no prob.

Mvh

Erik

Endret av Hempmann
Skrevet

Hepp

Da har jeg fått kjørt igjennom 3dmark2001...satte aax6 og 1024 oppløsning, resultat ca 9000 med hele syst. uklokka...dårlig resultat hmmm? Så ingen artifax eller.no

Erik

Skrevet

Test kortet i 3D mark 2003, dette avhenger ikke så mye av speccs'ene dine.

Får du rundt 5000-6000 poeng her er det iallfall ikke noe galt med 3Dkortet ditt.

Kjøpte Poercolor Radeon 9800 Pro når det var på tilbud, fikk ca 5100 poeng i 3Dmark.

Men jeg var ikke fornøyd med kortet da det bare lagget i spill..... Sendte det tilbake og venter enda på pengene.. :mad:

Hadde litt dårliger speccs enn deg da..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...