Gå til innhold

Erfaringer med HP Compaq NC8000


xpert

Anbefalte innlegg

Noen med erfaringer fra Compaq NC8000?

Vurderer bærbar og det står mellom tre ganske forskjellige maskiner (Acer TM291LCI, Tundra 1557P og HP Compaq NC8000).

Tror Tundraen egentlig er ute av bildet, jeg er meget skeptisk til kvaliteten på denne. I tillegg har den verken 802.11g eller blåtann.

TM291 er en minimalistisk maskin mens NC8000 har "alt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NC8000 er en glimrende maskin - har en del av disse på jobb med 2 batterier, UXGA skjerm, DVD brenner, gb ram, bluetooth, wlan ++

Har jo alt, kvaliteten virker meget god, men den er blitt litt tjukk i forhold til forgjengeren 800c.

 

NC6000 er jo også en suveren maskin, men har ikke pro versjonen av radeon 9600 ("bare" 64 mb mot 128 mb på nc8000).

 

Men hvis du ikke bryr deg all verden om størrelse og vekt tror jeg NC8000 er en av de råeste maskinene du får i dag!

Lenke til kommentar
NC8000 er en glimrende maskin - har en del av disse på jobb med 2 batterier, UXGA skjerm, DVD brenner, gb ram, bluetooth, wlan ++

Har jo alt, kvaliteten virker meget god, men den er blitt litt tjukk i forhold til forgjengeren 800c.

 

NC6000 er jo også en suveren maskin, men har ikke pro versjonen av radeon 9600 ("bare" 64 mb mot 128 mb på nc8000).

 

Men hvis du ikke bryr deg all verden om størrelse og vekt tror jeg NC8000 er en av de råeste maskinene du får i dag!

Den nc8000 som selges i norge har ati mobility 9600 pro 64mb, og ikke 128mb.

Lenke til kommentar
NC8000 er en glimrende maskin - har en del av disse på jobb med 2 batterier, UXGA skjerm, DVD brenner, gb ram, bluetooth, wlan ++

Har dere fått nc8000 med UXGA levert i Norge?

 

Hverken SMG/Ingram/Scribona ser ut til å føre dette i Norge, har kun en "enkel" modell med 1400x1050 og DVD-ROM+CD-RW. Tilogmed nw8000 kan ikke leveres med DVD-brenner standard. Ringte HP ang. nw8000 og DVD-brenner, og etter å ha snakket med diverse mindre interesserte representanter var den klare konklusjonen at man måtte kjøpe brenneren i tillegg...

 

Kunne gjerne tenkt meg nc8000 med 1.7GHz, DVD-brenner og UXGA. Alternativet er en Thinkpad R50p, men den er *dyr*.

Lenke til kommentar

PC markedet i Norge er så lite at de bare tar inn en variant tenker jeg. Er jo ikke noe å utsette på configen til NC8000 da. Hva skal man med grommere skjermkort når lcd skjermen har treg oppdatering og det bruker enda mer strøm? En bærbar er ikke til å spille med men det er selvfølgelig kjekt å ha muligheten :-)

Lenke til kommentar
NC8000 er en glimrende maskin - har en del av disse på jobb med 2 batterier, UXGA skjerm, DVD brenner, gb ram, bluetooth, wlan ++ 

Har dere fått nc8000 med UXGA levert i Norge?

 

Hverken SMG/Ingram/Scribona ser ut til å føre dette i Norge, har kun en "enkel" modell med 1400x1050 og DVD-ROM+CD-RW. Tilogmed nw8000 kan ikke leveres med DVD-brenner standard. Ringte HP ang. nw8000 og DVD-brenner, og etter å ha snakket med diverse mindre interesserte representanter var den klare konklusjonen at man måtte kjøpe brenneren i tillegg...

 

Kunne gjerne tenkt meg nc8000 med 1.7GHz, DVD-brenner og UXGA. Alternativet er en Thinkpad R50p, men den er *dyr*.

Kjøp en engelsk versjon og bytt keyboard. Eneste måten å få de sære versjonene av hp-laptops.

Lenke til kommentar

De vi har på jobb er som sagt 128 mb, UXGA skjerm, DVD-RW brenner. Har ikke sett denne i Norge fra nettbutikker eller på nettet fra HP - er nok noe som er satt sammen spesielt, - er nok ikke noe problem for store bedriftskunder det der, men for vanlige forbrukere er det mulig du må klare deg med den enkle modellen. I så fall ville jeg nok gått for en NC6000. En av grunnene til å gå for den større NC8000 må jo nettopp være 128 mb pro + UXGA skjerm .-)

 

Ta kontakt med en selger hos hp da vel - maskinene finnes jo, er bare å skaffe dem .-)

 

Komplett selger disse maskinene - men synes vel ikke prisene er så fantastiske..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...