Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Omreg avgift


bonito

Anbefalte innlegg

Hei

Har en 95 Volvo 945 HT Turbo, og hadde tenkt å sette inn baksete til januar neste år da jeg regnet med dette er gratis. Men så leser jeg på http://www.toll.no/bin/bilavgift at bruksfradraget ikke blir på mere enn 95%, og at jeg da må ut med ca 6500,- Har tidligere sett på dinside.no sin baksetekalkulator at en 10 år gammel bil vil kunne omregistreres uten avgift. Noen som vet hva som er korekt?

 

MVH Øystein

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten å være alt for sikker og bestem i min påstand så ble det for noen år siden fjernet den regelen. Dvs at biler over 10 år kan omregistreres gratis til stasjonsvogn, dette pga at det etterhvert var alt for mange som brukt importerte "varebiler" og gjorde de om til stasjonsvogn.

Dermed gikk staten glipp av noen kroner og stengte det smutt hullet.

Det er det siste jeg har hørt om ang omregistrering av varebil til stasjonsvogn.

 

For å være på den sikre siden bør du tatt kontakt med ditt lokale Biltilsyn, da de har alle nødvendige opplysninger du trenger!

Ta med deg vogn kortet og stikk innom, ikke ring!!!

Sakset fra www.biltilsynet.no:

Dersom du ønsker kontakt med Biltilsynet, ring telefon 820 75 121 (13 kr/min), og vi vil hjelpe etter beste evne. Fleksibel telefontid: 09.00 - 21.00.

 

Akkurat som vi ikke betaler nok i avgifter!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...