Gå til innhold

NIVIDIA GeForce 4 MX 420

Pandemonia

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, jeg har et problem, som sannsynligvis er ganske lett og løse, ( av andre ) er utrolig dumt og n00bish av meg, men fortsatt like fordømt irriterende, slik de fleste dataproblemer er i min begrensede erfaring. :dontgetit:

Jeg har nettopp byttet ut min forrige HDD (pga virusproblemer eller noe lignende som ingen fikk fikset ) til en ny Maxtor 80 GB DiamondMax Plus Ultra Series, som er/har nettopp vært på tilbud på Lefdal for 695,-. Jeg fikk også låne Windows XP Home Edition av en kamerat, så jeg installerte dette. Jeg hadde problemer, men det gikk til slutt. Problemene var ikke pga. at jeg er dum, men fordi installasjonsprosedyren hang seg et par ganger, før den endelig gikk igjennom. Jeg vet ikke om dette har noe med saken å gjøre. Uansett funker dataen strålende fint nå, unntatt det hersens skjermkortet. Jeg må avinstallere/deaktivere det for at Windows idetheletatt skal fungere riktig. Deler av skjermen blir døde fra gang til gang, bildet oppdaterer tregt og sjeldent, og selve Windows jobber dødstreigt, likt viruset jeg hadde på min forrige HDD. Jeg deaktiverer kortet i sikkermodus, men uten skjermkort så får jeg jo ikke spilt mye, eller gjort lekser, ettersom alt går så grusomt treigt. Scroller jeg nedover i hva som helst, tar det lang tid før skjermen endelig " går " nedover dit jeg vil. Spill funker ikke i det hele tatt. Jeg har ikke testet video, men den Visualizer-funksjonen ( eller hva det nå er ) i Windows Media Player funker ihvertfall fint når jeg spiller av musikk, selv om oppløsningen er lav. Jeg vet ikke akkurat hva som er viktige detaljer her, men jeg skriver ned alt jeg, for å være sikker.

Jeg har lastet ned et par forskjellige drivere, ( noen ble anbefalt andre steder her ) og har også tatt i bruk den automatiske oppdateringsfunksjonen i XP. Vet ikke om dette er det samme som de Service Packs'ene ? Uansett har ingenting hjulpet så langt.

Skjermkortet mitt er gammelt og billig; på enhetsbehandlingen står det NIVIDIA GeForce 4 MX 420, mens i manualen ( som ikke er til noe hjelp! ) står det Creative 3D Blaster 4 MX420. Det er VGA-kompitabelt, noe jeg ikke aner hva er, men dere visste det vel før jeg skrev det. :p

Håper dette ikke blir sett på som bortkasting av dyrbar forumplass av en utrolig dum n00b, noe jeg kan forstå, men heller som en dust i EKSTREM nød. Ellerno.

Uansett; hjelp! Aldri vært så dataavhengig som jeg er nå. Er det noe som mangler så si ifra.

Edit : skrev faenmeg feil navn på kortet. Men det skal vel være riktig nå... :blush:

Endret av Pandemonia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Last ned nyeste drivere fra www.nvidia.com eller www.omegacorner.com Kan også hende at du må laste ned DirectX9.0b fra www.microsoft.com

Ellers så er Win Xp Pro mye bedre har erfaring ettersom jeg byttet fra Home til Pro. Home er rett og slett for dårlig! ;)

Skrevet

Nei, det hjalp lite. :(

Aner ikke hva det er, men det er tydeligvis en feil med/forårsaket av en fil som heter nv4_disp. Aner ikke hva dette er, men det står her at filen er en sikkerhetskatalog. Noen som kjenner til problemet?

Fikk en feilmelding om at det oppstår en driverkonflikt ellerno. Etellerannet med at de kjører i et uendelighethjul eller bare annulerer hverandre eller noe annet helt spaca. :ermm: Noe sånt, ihvertfall... :roll:

Selvfølgelig ble jeg bedt å kontakte leverandører for nye drivere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...