Gå til innhold

Bag / veske til d-slr


Anbefalte innlegg

jeg har et canon eos 10D med et par objektiver, noen filtre og litt annet stæsj. Lurer på om noen har erfaring med gode bagger eller ryggsekker til en overkommelig pris?

 

Sekken bør være:

-relativt romslig for nevnt utstyr.

-Slik at man kan forandre rommene selv (borrelås el.)

-Praktisk å bære som håndbagage ut på tur i skog og mark!

-Ok å se på...

 

Og alt dette til en relativt rimelig penge...

 

Noen forslag?

 

Kanskje akamera.no skulle lage en egen produktgudie for slikt utstyr?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

LowePro har mykje godt og solid utstyr. Eg har ein sekk av type Mini Trekker, som rett og slett har ufatteleg god plass. Denne kosta 750 kr, og det synest eg er ein bra pris. Det finst nokre dyrare modellar (1000-2000 kr), som eg trur først og fremst er meir vanntette og hardføre.

 

Sekken min har eit "hyllesystem" med borrelås, slik at romma kan tilpassast alt frå svære objektiv til små filter. Eg har to speglrefleksar, eit par objektiv og ein haug med mindre fotoutstyr i min. Etter at sekken er "full", kan eg til og med leggja nedi ein svær, 15-tommars bærbar PC utan at sekken bular. Når sekken er smikkfull blir han jo litt tung, men han sit godt på ryggen. Det er feste for fotostativ på utsida.

 

Utanpå er sekken relativt anonym og pen. Det kan jo vera ein fordel å ikkje signalisera på lang veg at du ber på fotoutstyr til tusenvis av kroner.

Lenke til kommentar
Jeg bruker en LowePro Minitrekker AW og den er bare kjempeflott.
Har plass til huset m/ 80-200/2.8L påmontert, 4 andre objektiv, 2 blitzer, div. filter og en masse andre småting man har bruk for (lommelykt, whitecard, kluter mm).

På fronten er det også stativfeste m/lomme å putte stativbena ned i (så det ikke sklir ned). Begynner det å regne tar du regntrekket som er festet i en liten lomme under sekken og trekker det over ;)

Med både bryst og magereim i tillegg til brede gode bærestropper er den bare nydelig å frakte rundt på, selv med 10-15kg i sekken.

Nå fikk jeg tak i min pent brukt for 800,- kr, men den koster rundt 1300,- i fotoforretning her i byen.

Overgangen fra en stor skulderveske til sekk var mye større enn jeg hadde hatt forhåpninger om før jeg fikk prøvd det. :thumbup:

Mvh: Frode
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...