Gå til innhold

80-120 mm adapter på denne?


Ernie79

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Thermalright SLK800 med 80-120 mm adapter og 120 mm vifte.

Måtte en del saging til i adapteren for å få det til, men tror du kan slippe unna lettere enn meg. Adapteren (i hvert fall den jeg har) er for bred til å gli ned i sporet til 80 mm viften på kjøleren. Måtte derfor sage av litt av adapteren. Dette trenger forhåpentligvis ikke du å gjøre ettersom adapteren blir liggende i sporet til 92 mm viften. Det du derimot må gjøre er sage to striper inn i siden på adapteren slik at du får festet festeklipsene som disse kjølerne bruker. Vanskelig å forklare dette, men håper du ble noe klokere i hvert fall.

 

~Yngve

Lenke til kommentar

Ja, det er absolutt det enkleste og slik jeg gjorde det. Men så har jeg et stort kabinett da. Er noe usikker på om jeg hadde på nok / fordelte kjølepastaen bra nok så temperaturen er kanskje høy(?). Er ikke inne på temperaturer eller overklokking, er kun interresert i en stille pc.

 

~Yngve

Lenke til kommentar

På swiftech ribba er det jo også mulig å lage nye braketter som passer til 120 mm vifte. Da slipper en jo hele adapteren. Da kan en jo ha to vifter plassert over hverandre uten at det bygger for mye i høyden....

 

Eventuellt to 92 mm vifter med viftestyring skulle vel kjøle bra det også uten for mye støy?

 

Eller er jeg helt på bærtur med to vifter over hverandre? Det vil kanskje ikke ha noe for seg?

 

Denne artikkelen underbygger teorien om to vifter:

http://www.overklokking.no/guides/vifter/index2.html

 

Se også her:

http://www.overklokking.no/guides/vifter/index7.html

 

~Yngve

Endret av Yngveam
Lenke til kommentar

Når man bruker adapter fra 80mm til 120mm, vil 120mm viften ikke yte så veldig bra, dette er fordi den da får mottrykk, og ikke alle vifter takler mottrykk like bra. Du vil sansynligvis få bedre ytelse med en 19db papst 80mm vifte en med ei 120mm vifte på 12db med adapter. Adapter (funnel som det heter) fungerer ikke optimalt før du bruker ei relativt krafig vifte på den.

 

Så min anbefaling er å kjøpe en papst 19 eller 21db 80mm vifte til den kjøleren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...