vehitman Skrevet 13. februar 2004 Skrevet 13. februar 2004 (endret) og vilken skjerm sikter du til. du sier jo at det er til den prisen. 959NF har jo 0.25mm ounkt/piksel avstand! Vel... Er nå ikke helt sikker selv... Viewsonicen er ikke spesielt mye bedre på h.freq. enn 957mb med sine 97kHZ der.... Så hvis oppdateringsfrekvensen i høye oppløsninger er viktig for deg, så er det vel bare hyundaien som gir mer.... For saken er jo at det er få 19" som støter de der 107kHZ h.freq... Det er som regel topmodeler fra kjente merker (da tenker jeg 959nf og en eller annen eizo 19" som jeg ikke ser i noen butikker nå). Hyundai er en annen sak. De har ikke mye annet å skilte med i skjermene sine enn prisen, så de skrur opp frekvensen for alle penga... Men skjermer har tydeligvil enn mengde andre egenskaper enn støtta frekvenser/oppløsninger og pikselavstand... Disse lar seg ikke å beskrive godt nok i spesifikasjonene BL.a. fargeklarhet, fokus osv. Altså det er noe man bør se og erfare for seg selv.... Altså jeg er ikke spesielt kresen på skjermer og høy oppdateringsfrekvens er omtrent det eneste som er viktig for meg så jeg valgte en Hyundai selv... (Forskjellen mellom 85 og 100 hz oppdateringsfrekvens ikke virker så stor, men for meg betydde det at jeg slipper å ha vondt i øyne etter å sitte forran skjermen i 20 timer i stekk, noe jeg slet med før) Jeg tror nok 957mb er bedre enn Hyundai på andre ting enn frekvensen, men om det går ann å se det før man stller dem ved siden av hverandre med samme bilde o.l. ... Altså du må vurdere hva som er viktigere for deg... På en annen side så er ikke frekvensen så viktig når det gjelder spill... For når skjermen er relativt mørk som det er i mange spill så blir det vanskeligere å se oppdateringene... Altså... Skaff noen flere tusenlapper så du kan få både i pose og sekk.... Endret 13. februar 2004 av vehitman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå