Gå til innhold

Ny ukjent super konsol! :D


eUnaas

Anbefalte innlegg

.................................................

 

-En av de viktigste tingene Nintendo gjorde da de designet Gamecube var at de gjorde det lett å utviklere å lage spill til maskien... slik at det vil komme mange spill til den! (((det var kasnkje det de tabbet seg ut på N64)))

 

-De har over dobbelt så mange spille utviklere med seg... (i forhold til X-box!)

 

-Dessuten laget Nintendo ikke en multimedia maskin (det har man PC til!) de laget en SPILLEmaskin! (hvorfor ha med DVD? når den bare høyer prisen... de fleste som har DVD-plater har også DVD spillere.

 

-X-Box kommer til å tabbe seg ut litt på måten den er konstruert på. Den er bygd upp etter pc! (det er ikke noe særlig smart!!!)

 

-GameCube har den dessidert beste håndkontrollen (der lærte de også av N64!)

 

..................................................

 

Dere må huske at dette er tre gigant selskaper! Microsoft driter penger! Nintendo har masse penger, pengene kommer inn fra GameBoy! og Pokemon de har ikke noe annet å bruke dem på en konsoler (der har de en fordel!)

Sony har det litt tungt... for tiden. Det er kanskje de som må gi seg først...

 

...enjoy the fun! (with a GameCube! )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mange gode poenger, en ting jeg ikke er enig med deg i er det om kontrolleren da... :wink:

 

Dreamcast har den beste kontrolleren, med Xbox på en god andre plass. Gi meg noen dager til med Xbox kontrolleren så kanskje jeg setter den på første plass.. :smile:

 

Ellers så tror jeg nok mye av det du sier om GC kan stemme, den ser utvilsomt veldig lovende ut. Jeg skal gi deg dommen rundt 3 mai jeg, da har jeg fått prøvd GC også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-16 03:53, Xoduz skrev:

Etter hva jeg har sett så langt mener jeg GameCube er som en "fjortis"-versjon av Xbox/PS2 :smile: Litt mere for småungene, mener jeg..



 

Jeg vet ikke hvem som er fjortiss her jeg!?

 

Fjortis er dere som sier: næææi jeg kan ikke kjøpe GameCube for den er så barnslig.... blææ...

 

Hva er de som telleR?? Spillene? eller?

Hater sånne mennesker med en så banal tankegang... HVA ER DET SOM EGENTLIG TELLER? det er faktisk spillene!!! ikke om den har rykte osm en barnemaskin eller noe...

Lenke til kommentar

...vi vet jo alle at den pc er ikke problem fri... (jeg mener at et spillekonsul skall i kke henge seg opp!!!)

 

En annen sak som er viktig å få markert er at Nintendo har ALLTID laget konsuler uten feil og som tåler slitasje.

Jeg har masse kammerater som (og meg selv) som har SLITT ut playstasionen sin. DEn har retåslett blitt slitt! Laseren slutter nesten å lese av cd'ene og ...den stopper osv ... (men Nintnedo64 derimot...)

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 01:13, eunaas skrev:

...vi vet jo alle at den pc er ikke problem fri... (jeg mener at et spillekonsul skall i kke henge seg opp!!!)


En annen sak som er viktig å få markert er at Nintendo har ALLTID laget konsuler uten feil og som tåler slitasje.

Jeg har masse kammerater som (og meg selv) som har SLITT ut playstasionen sin. DEn har retåslett blitt slitt! Laseren slutter nesten å lese av cd'ene og ...den stopper osv ... (men Nintnedo64 derimot...)


 

Hardwaremessig sett så er jo PC'er ganske så problemfrie, det er som regel softwaren som er buggete. Problemet med hardwaren er som regel flaskehalser, og det finner du igjen i de fleste system. Det er også viktig HVILKE komponenter du setter sammen, de må passe. Noen skaper konflikt, ergo gjør dem systemet ustabilt. Om noen tror at MS har tatt en packard bell (spytte på) og klemt den inn i en svart box og slengt på en grønn logo, TADA! spilljekonsjoll! så har noen misforstått litt. Konsoll er nesten som hvitevarer, det skal bare funke :smile:

 

Vet du grunnen til at de nye konsollene blir slitt? Fordi de bruker nettopp CD/DVD, som blir fortere slitt enn cartridge-baserte konsoll, Sega Master Systemen min funker enda?! Det er sykt. Laseren tåler også mindre, fordi der er bevegelige deler, og om en behandler dem uforsiktig (drasser rundt på dem etc etc), så sier det seg selv at de blir ødelagte. ta også en titt på CD'ene, noen mennesker tror at CD'er er skuddsikre.. :wink:

Lenke til kommentar

Sony har jo fått masse klager på at Playstation er av altfor lav kvalitet og har for liten holdbarhet. Det samme begynner å gjelde for Playstation 2. Den gamle CD-spilleren min fra 1989 funker fint den. Det er ihvertfall ikke noen unnskyldning.

 

Hva angår de nye konsollene, altså Gamecube og Xbox, så får vi vel se hvilken som er mest holdbar. :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-17 18:51, eunaas skrev:

...X-box har hatt en del trøbbel med maskinen... ( da den ble lansert i USA!)



 

Joa, kan ikke legge skjul på at den hadde det. Men ikke kom og fortell meg at ikke PS2 har hatt det.. Jeg kjenner i hvert fall 2 som har byttet PS2'n sin på grund av problemer. Så ikke si at XBOX er dårlig fordi det var problemer med noen konsoller. Blir helt feil!

 

Er vel heller ikke helt korrekt at Gamecube har 3 ganger så mange spill utviklere med seg enn XBOX. Hvis du ser på hvem som har flest spill annonsert så vinner jo XBOX. Gamecube har masse bra spill, derfor jeg også skal kjøpe den. Men uten om Nintendo sine egne så er det ikke så sinnsykt mange akkurat. On the other hand, så er jo Nintendo sine spill sinnsyke og da :smile:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

On 2002-03-16 00:19, eunaas skrev:

 

.................................................

 

Dere må huske at dette er tre gigant selskaper! Microsoft driter penger! Nintendo har masse penger, pengene kommer inn fra GameBoy! og Pokemon de har ikke noe annet å bruke dem på en konsoler (der har de en fordel!)

Sony har det litt tungt... for tiden. Det er kanskje de som må gi seg først...

 

.................................................

 

 

 

Hmmz...det med at Sony sliter tviler jeg sterkt på ettersom Sony Corp. var det selskapet som tjente mest for ikke så lenge siden. I den samme artikkelen sto det at det meste av dette overskuddet kom nettopp fra salget av PSX og PS2. Tviler sterkt på at Sony gir seg med det første...

 

PS: En GameCube vil koste ca. 2500 kr ved lansering 3.mai. Det betyr ikke at den blir den billigste konsollen, ettersom Sony har sagt at PS2 skal ned i pris ved E3-tider. Nå koster en PS2 2500 på Elkjøp. Vil ikke denne reduksjonen bety at PS2 vil koste rundt 2000? Veldi godt argument for å vente, for så å handle seg en PS2...IMHO

Lenke til kommentar

Gamecube lanseres til en lavere retail pris i Europa enn det PS2 er på for øyeblikket. Prisene i Norge er et lite unntak når det gjelder elektronikk.

 

Forresten tjener Nintendo en del penger for tiden. Gamecube har jo solgt solgt dobbelt så bra som Xbox, tross alt, og Gameboy Advance selger som bare det.

 

Og hvis du sjekker ut releaselisten til Gamecube, kommer du til å se at det er et forholdsvis stort antall spill som ikke kommer fra nintendo på den listen. Akkurat nå er det flere spill på vei til Gamecube i forhold til Xbox, i alle fall som vi vet om.

 

Den listen du tenker på er en liste med utviklere som Microsoft viste frem for å bevise at de hadde støtte.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 20:40, Roamer skrev:

Gamecube lanseres til en lavere retail pris i Europa enn det PS2 er på for øyeblikket. Prisene i Norge er et lite unntak når det gjelder elektronikk.


Forresten tjener Nintendo en del penger for tiden. Gamecube har jo solgt solgt dobbelt så bra som Xbox, tross alt, og Gameboy Advance selger som bare det.


Og hvis du sjekker ut releaselisten til Gamecube, kommer du til å se at det er et forholdsvis stort antall spill som ikke kommer fra nintendo på den listen. Akkurat nå er det flere spill på vei til Gamecube i forhold til Xbox, i alle fall som vi vet om.


Den listen du tenker på er en liste med utviklere som Microsoft viste frem for å bevise at de hadde støtte.



 

det er ventet tre ganger flere spill til gameCube enn til x-fox!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...