Serqevx Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Prøver å installere Windows 2000 på et Socket A, epox hovedkort (nforce2 chipset). Det booter fra cd, og laster inn filene, men etterpå går det rett til svart skjerm der "_" bare blinker. Hva er galt? Har prøvd med demoversjon av win2k3 jeg hadde liggende også, der låste det seg også. Noe bios valg jeg burde ta en titt på kanskje? Noen som har opplevd noe lignende?
slowcooler Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 Er hk nytt? Er det ny/gammel ram? Har du mulighet til å prøve annen ram? Har du hatt maskinen oppe med annet os? Kom med flere opplysninger.
Serqevx Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Skrevet 8. februar 2004 Helt ny maskin, har ikke prøvd med andre deler enda. Virka ikke med load failsafe heller. DDR ram har jeg ikke i huset for tiden bortsett fra denne maskinen. Den booter jo helt normalt (nesten normalt, tar satans lang tid, 2-3 minutter bare på å komme forbi det "svarte" med tekst i starten).
slowcooler Skrevet 8. februar 2004 Skrevet 8. februar 2004 (endret) Er jumperne på diskene satt riktig? Kommer du inn i bios? Har du en eller flere rambrikker? Prøv med en hvis du har flere. Røsk ut alt som feks HD, diskettstasjon, cd-rom, for så å starte opp, dy skal få start på hk, og komme inn i bios hvis hk/cpu/ram er ok. Er forresten Psu ny/ok? Test med en annen. Jeg mistenker ramm'en din. Endret 8. februar 2004 av slowcooler
Serqevx Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Skrevet 8. februar 2004 Alle delene er nye, alle jumpere er riktige, jeg kommer inn i bios og alt er i orden. Er bare under installering av OS ting går skeis. Prøver med type annen ram i morgen.
Serqevx Skrevet 8. februar 2004 Forfatter Skrevet 8. februar 2004 Fikk orden på problemet. Alle jumpere var visst ikke i orden . Den som styrer master/slave på WD disken skulle visst aldri vært der i det hele tatt. Nå er maskinen oppe! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå