Gå til innhold

hvordan disable onboard skjermkort?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Mitt starforce ti4400 er tydeligvis i konflikt med det skjermkortet som sitter på hovedkortet (AOpen ak77-333). Jeg finner ingen steder jeg kan disable det i bios. Noen som kan hjelpe? Noen snakker om en jumper på hovedkortet, men jeg finner den ikke i manualen. Er ikke så veldig teknisk anlagt heller:) Håper noen kan svare meg.

Endret av strangecolorblue
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Her er det fire scenarioer:

1. En innstilling i BIOS (kanskje i nærheten av Integrated Peripherals (AWARD BIOS))

2. En jumper på hovedkortet (se i manualen etter onboard vga el. liknende)

3. Kortet deaktiveres automatisk dersom et annet skjermkort blir funnet (usannsynlig om du vet det er en konflikt)

4. Det er umulig å deaktivere

Prøv også å deaktivere kortet i windows' device manager.

Endret av gothtec
Skrevet (endret)

takk for svar så langt. Hva heter det integrerte skjermkortet i device manager? Under fanen "skjermkort" får jeg kun opp ti4400-kortet.

Noen som klarer å tolke dette: det står under konflikter/deling:

I/U-port 0x00000000-0x00000CF7 PCI-buss

I/U-port 0x00000000-0x00000CF7 Kontroller for direkte minnetilgang (DMA)

I/U-port 0x000003C0-0x000003DF VIA Tech CPU til AGP-kontroller

I/U-port 0x000003C0-0x000003DF NVIDIA GeForce4 Ti 4400

IRQ 10 VIA rev. 5 eller senere USB universell støttevertskontroller

IRQ 10 VIA USB forbedret vertskontroller

IRQ 10 HSP56 World MicroModem

IRQ 10 Creative SB Live! Series (WDM)

IRQ 10 VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller

IRQ 10 VIA versjon 5 eller senere USB universell vertskontroller

IRQ 11 NVIDIA GeForce4 Ti 4400

IRQ 11 VIA rev. 5 eller senere USB universell støttevertskontroller

IRQ 11 Lydkontroller for multimedia

Minneadresse 0xD8000000-0xE7FFFFFF VIA Tech CPU til AGP-kontroller

Minneadresse 0xD8000000-0xE7FFFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4400

Minneadresse 0xE8000000-0xE9FFFFFF VIA Tech CPU til AGP-kontroller

Minneadresse 0xE8000000-0xE9FFFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4400

Minneadresse 0xA0000-0xBFFFF PCI-buss

Minneadresse 0xA0000-0xBFFFF VIA Tech CPU til AGP-kontroller

Minneadresse 0xA0000-0xBFFFF NVIDIA GeForce4 Ti 4400

I/U-port 0x000003B0-0x000003BB VIA Tech CPU til AGP-kontroller

I/U-port 0x000003B0-0x000003BB NVIDIA GeForce4 Ti 4400

Endret av strangecolorblue
Skrevet

høyreklikk på Min Datamaskin og gå inn på Divice Manager. Velg Dispaly og velg Disable som vil deaktivere det integrerte kortet ditt. ellers så skal jo et nytt kort som er blitt satt inn funke bra og det integrerte slå seg av automatisk. Bare se i properties og settings og du vil se at GeForce kortet ditt er vcalgt som Primary og det integrerte valgt som siste eventuelt disabled. HAr ikke hatt problenmer med dett tross alt har det samme som deg byttet fra integrert til seperat sjermkort.! :D

Skrevet

Det er en innstilling som heter framebuffer, den sitter du til disabled. Tror det ligger under integrated peripherals i bios.

Dette funker på mitt aopen ak79g kort ihvertfall.

Skrevet

Jeg er fortsatt et stort spørsmålstegn. Problemet mitt er altså at 3D-spill ser veldig rare ut. (Kan gå under gulvet, se gjennom vegger, etc.) Jeg har prøvd flere forskjellige drivere, og avinstallert gammel driver før jeg har installert ny. Kortet mitt er altså et starforce ti4400. Driverversjonen er 5.3.0.3 med dato 17.11.2003. Hva annet kan være galt? Klarer noen å tolke det jeg har limt inn fra systeminformasjon lenger oppe på siden? Jeg bootet maskinen min for en stund siden, og lurer på om det er noe firmware etc. som jeg ikke har installert. Kan det ha noe med saken å gjøre? Et annet problem er at når jeg skal se videoklipp på nettet, så fryser hele maskinen. Selv om jeg disabler brannmur. Er utrolig oppgitt! Er det f.eks noen som har en oppskrift på hva jeg må installere -og i hvilken rekkefølge, når jeg formaterer harddisken? Tusen takk for svar så langt! Glimrende forum, dette her!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...