Gå til innhold

166 mhz ftp-server


Anbefalte innlegg

Hei hei,

 

Jeg har fått tak i ei gammel 166 mhz pentium-maskin. Tanken er å sette denne opp til å kjøre ftp server og klient. Da lurer jeg på hvilket operativsystem som kan være lurt å velge. Det er ikke snakk om noen stor belastning på ftp-siden, kansje maks 2-3 oppkoblinger samtidig og en megabit i båndbredde. På hovedmaskina kjører jeg windows XP, og de må dele på en internettforbindelse som går via vpn til universitetet. Harddiskene som kobles på serveren må også være lett tilgjengelige fra xp-maskina.

 

Jeg tenker at windows xp _kan_ gå, og det blir sikkert det enkleste utifra å sette opp nettverket. Men da kan jeg nok bare bestille mer ram med en gang. Maskina har sikkert bare 32 mb ram, og jeg kjøper maksimalt 64 mb til med dagens priser.

 

Linux er jo en ting, men det er noe som heter closebsd, freebsd, apache og jeg vet ikke hva. Beos? Systemet må være lett å sette opp.

 

Er det noen som har noen tips?

 

Hilsen Are-Harald.

 

[ Denne Melding var redigert av: arehb på 2002-03-15 20:03 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en gammel 166mmx(@250) stående.

 

Bare for å prøve la jeg inn windows 2000 og windows XP. Begge operativsystem virka på den gamle boksen, så jeg tror ikke det er noe problem å legge inn XP. Det vil bare gå tregt :smile:

 

maskina hadde bare 32mb ram

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...