Gå til innhold

Oppgradering av vannkjølinga.


Anbefalte innlegg

Har en vannkjølings pakke fra Netconnection, som består av:

Pumpe

Tank 5 1/4

Danger Den Maze 4

Black Ice radiator

 

Hadde tenkt å bygge ut med kjøling på chipsett og skjermkort.

Vil jeg måtte bytte ut noe? F.eks større radiator....

 

Hva vil dere anbefale av elementer til skjermkortet og chipsett?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller hvis du vil ha et billig og greit kabinett: http://www.mpx.no/asp/info.asp?g0=215&g1=2...98&l=2&lantall=

 

greit det, til luftkjøling

 

 

For å få av sidedøren, må toppen tas av.... ergo ikke noe gøy å ha masse stasj festet fast til toppen/siden da.

 

Sitter selv med dette, og har funnet ut at jeg kan gi opp å få to stk blackicextreme2 radiatorer + 2vanntanker + 2 pumper + alt det andre stasjet festet fast her :ermm:

Lenke til kommentar

1 stk radiator med 2 stk 120mm vifter på ½ hastighet,

2 stk Hydor pumper i seriell kobbling

Bruk av ½" slanger...

 

dette kjøler ned 1 stk peltier til CPU og 1 stk peltier til GPU.

 

Klarer dette enkle settet å kjøle ned tilsammen 330w varme (CPU holder rundt 7 grader uten OK, baksiden på GPU (9800Pro) er kald.

Da klarer dette settet jaggu meg å styre vekk varmen fra et system uten peltier :green:

 

støynivået kan kun reduserest med vannkjølte PSU for det er det eneste som støyer her

Lenke til kommentar
1 stk radiator med 2 stk 120mm vifter på ½ hastighet,

2 stk Hydor pumper i seriell kobbling

Bruk av ½" slanger...

 

dette kjøler ned 1 stk peltier til CPU og 1 stk peltier til GPU.

 

Klarer dette enkle settet å kjøle ned tilsammen 330w varme (CPU holder rundt 7 grader uten OK, baksiden på GPU (9800Pro) er kald.

Da klarer dette settet jaggu meg å styre vekk varmen fra et system uten peltier  :green:

 

støynivået kan kun reduserest med vannkjølte PSU for det er det eneste som støyer her

Er det nødvendig med 2 pumper da?

Lenke til kommentar

Kan hende han har Hydor L20, dem flytter ikke så altfor mye vann at det gjør noe :roll:

Jeg har gått og lekt meg nå med tanken på vannkjøling lenge, men så er det det at med vinduet oppe og alle vifter på fullt, så oppnår jeg samme temp som folk med vannkjøling, og jeg har kun bruk for så kalde komponenter nettop når jeg bencher, trenger ikke 2.6ghz bare for en runde i quake liksom(som er det eneste spillet jeg spiller) ;)

Lenke til kommentar

Hydor Pumpa flytter bra med vann den der saken (se linken som er skrevet inn i første innlegg)

Poenget er at i et vannkjølingsannlegg oppleves vannkjølingssystemet ditt som en motstand når vannet får diverse elementer å bevege seg igjennom.

 

med 2 pumper har du mer krefter og vil derfor få en større flow. Bruker du ½" slanger og helst enheter laget for dette vil du få maksimum utnyttelse av et vannkjølingsannlegg.

Ettersom hydorpumpene er både billige og relativt kraftige og laget for ½" slanger er dette pumpen som, etter min mening, egner seg best for den som prøver å spare litt..

Så isteden for å kjøpe en Eheimer pumpe til nesten 400 eller mer foreslår eg 2 stk hydor pumper som, desverre, vil knuse den ene Eheim pumpa. selv den dyreste Eheim pumpe med 1250L/t max blir overgått (700l/t på hydor) i.o.m. dobbelt med krefter til å styre denne vannet rundt i systemet ditt

 

2 stk hydor à 700l/t i seriekobling forblir 700l/t men flowen blir større ettersom du har mer krefter når motstanden øker til å opprettholde vanntrykket.

 

oki.. kanskje eheim1250 slår an.. men det tror eg ikje.

eheim slår an anywei i pris. :p

 

men derigjen... 2 hydorpumper tar litt plass

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...