Gå til innhold

Problem med 9600XT og drivere


Blodhemn

Anbefalte innlegg

Hei

 

Hadde problemer med å loade XP skikkelig, den ville ikke sende meg til desktoppen. Alt jeg fikk var en svart skjerm.

Jeg kom meg inn i Sikkermodus og derfra avinstallerte skjermdriverne. Da ville XP boote skikkelig.

 

Kortet er et relativt nytt Asus Radeon 9600XT med de nyeste Catalyst driverne.

 

Jeg prøvde å installere driverne på nytt, men samme problem oppstod.

 

Neste punkt på listen er å formatere og installere windows XP på nytt (som av forskjellige grunner vil være den 4. på knappe 2 måneder.. Men hey)

 

Det jeg lurer på er om dere tror dette er et kort problem eller et driver problem?

 

Edit: Følte jeg måtte legge til at maskina oppførte seg veldig rart dagen før. Ble desktoppa en del ganger fra et spill.

Endret av Blodhemn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, jeg har hatt et Nvidia kort tidligere. Derav hvertfall en av formateringene ;)

Måtte formatere for å bli fullstendig kvitt rester av detonator driverne.

Så denne catalyst installen skal være helt ren.

 

Nei, det har vært ingen hardware endringer fra det virket bra og til det gikk på trynet.

 

Jeg byttet derimot CPU-kjøler på min andre maskin og regnet med at det var den som ikke ville starte.. Forbauselsen kom litt brutalt når det var hovedmaskinen, som jeg ikke hadde rørt engang, som ikke ville starte.

Lenke til kommentar

Skal installere en tidligere versjon av Catalyst om jeg noen gang blir ferdig med sikkerhetskopieringa og får reformatert. Tar hele disken denne gangen. Chkdsk sa jeg hadde en eller flere feil. Men ikke noe alvorlig tydeligvis siden jeg måtte be den lete skikkelig. Innledende scan viste ingen feil.

Lenke til kommentar

Ah, dette var jo en herlig dag.. formaterte maskina og nå vil den ikke installere Service pack 1..

 

Installasjonen av Service Pack 1 ble avbrutt.. Ingen ekstra informasjon.. både express over windows update og network installen ..

 

Får reformatere og installere på nytt med en CD som allerede har SP1 embedded.

 

Dette hadde ikke mye med saken å gjøre, men jeg er så frustrert at jeg bare måtte si noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...