Gå til innhold

MSI K8T NEO-FIS2R


CowboyBebop

Anbefalte innlegg

Hei.

Bygget min nye pc igår som består av disse delene.

AMD Athlon 64 3200+ (boxed)

MSI K8T Neo-FIS2R

OCZ dual platinum 3200 1gb

Sapphire Radeon 9800XT

WD 120gb s-ata

 

Har en del problemer nå. En merkelig ting er at det står no Bios installed når pcen starter. Hadde litt problmer med å innstallere xp i går, men etter å ha tatt ut mitt trådløse nettverkskort fra smc klarte jeg å få xp innstalert. Problemet nå er når jeg er inne i xp. Får konstant feilmeldinger, f.eks når jeg prøver å innstalere service pack 1 og andre xp oppgraderinger får jeg denne feilmeldingen:

 

Setup could not verify the integrity of the file Update.inf. Make sure the Cryptographic service is running on this computer.

 

Dette sier meg ingenting. Har innstalert drivere til skjermkort og hovedkort men dette har ikke hjulpet noe, tror jeg...

 

Det hender også at skjermen plutselig blir blå når jeg er i xp og maskinen restarter. Noen som har noen ide? Tenkte kanskje det var noe med at det står no BIOS installed. Det sto dette før jeg innstalerte xp også, men trodde dette ble fixed med en oppdatering til hk. Burde jeg formatere og så få innstalert bios på en måte, hvis dette må noen forklare hvordan jeg innstalerer BIOS.

Takker for all hjelp! trenger det for å si det mildt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er promise biosen det er snakk om, og ikke noe å bry seg om, hvis du ikke har koblet noen harddisker til biosen vil jeg ambefale deg å skru den av i BIOS for da starter maskinen mye fortere.

 

(du kommer til BIOS ved å trykke -tab etterfulgt av -del)

 

Det andre problemet kan jeg desverre ikke hjelpe deg med, men du kunne jo prøvd å innstalere windows på nytt.

 

Prøv også å søk etter virus og spyware og få det ut av maskinen (adaware skulle fikse spyware biffen, mens AVG(?) fikser virusene. bare søk etter dem på google.

Lenke til kommentar

Ok. Kom inn i biosen nå og lette etter å slå av den promise saken men fandt ikke det. Hvor ligger den muligheten?

 

En annen ting var at det sto noe om ram speed eller noe, den sto på auto og ddr200. Jeg skiftet til limit og valgte ddr400 siden jeg vet minne mitt er bra nok til det, men er dette farlig??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...