Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bensinpumpeknapp til Ford Scorpio? HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

HEisann!!

DA jeg skulle wrecke min ford scorpio så stoppet den da jeg kjørte sakte inn i en lyktestolpe. :scared:

Virker som bensinpumpen har skrudd seg av. (hører den ikke når jeg skrur på tenninga!) :ermm:

Noen som vet hvordan jeg får fres på pumpen igjen? på min 93 mod 4x4 scorpio :devil: er det i hjulbrønnen, men på denne vet jeg ikke.. noen som vet?? PLEASE!

Trenger hjelp :thumbup:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På min 86mod så befinner det seg en bryter under dekselet hvor baklukelåsen sitter. Du må av med den plastikkgreia der så er det en rød knapp. Mulig det er en åpning i plastikken (et lite lokk) som man kan ta av for å komme til knappen. Aldri sett etter selv, men vet den er der en plass.. Men hvorfor ødelegge en 93mod 4x4?

Skrevet

Edit:

jeg vraker en 89 modell som er opprustet! :p

Mens MIN andre scorpio 1993` 2.9i med 4x4 skal IKKE vrakes - men blir solgt i morgen for 50.000,- :thumbup:

Sjefs bil.. men fy F som den drikke bensin! :scared:

Skrevet (endret)

åh, da forstår jeg. Sånn går det når man leser litt fort. Orker ikke gå ut i bilen for å ta bilde av hvor det er, men kan ordne med et bilde fra Haynes manualen.. Her finner du knappen

Endret av Ezekiel
Skrevet

Heisann. Nå har vi rasskjørt Scorpioen helt.. men tror clutchen er gåen...! Vet du om det er vanskelig å skifte på scorpio?

bilen går ikke framover selv om den står i gir!:p

Skrevet (endret)

Neida, det er så lett så. Skrudde ut (og inn) girkassa 3 ganger på en ettermiddag jeg..

Hvis du og noen av kompisene dine har tilgang på litt verktøy, ny clutch og litt bilkunnskap går det på en ettermiddag.

Men hvor i landet befinner bilen seg? Lyst til å donere litt deler til meg? :D

*edit, kom på en ting. Det kan hende det har kommet olje på clutchplatene

Endret av Ezekiel
Skrevet

Bilen går på vrakern`n på Torsdag.. tror bakakslingen har takk for seg, og ikke clutchen. Den vil liksom ikke fremover... hehe.. Donere deler?? Hvilke deler tenker du på da?:=)

Holder til i Ålesund :cool:

Skrevet

Ålesund er vel litt for langt unna til at det lar seg gjøre. Holder til i Trondheim selv.

Tenkte mest på felger/dekk og evt sentrallås og elektriske vinduer, hvis den har det. Det beste hadde uansett vært om det var en 2.0i motor med motorkraft tenning og turteller (noe jeg mangler).

Men bruk den så godt du kan til den vrakes! Morsomme biler på vinteren ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...