JKJK Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Er litt usikker på hvor jeg skal poste denne, men jeg prøver her. Her om dagen fikk jeg verdens største ufo-akebrett slengt etter meg. Altså et parabol-sett. Fikk lånt meg tuner ect for å teste (Landsem tunder, viasat). Monterte opp antenna og kobla til. Stilte rett mot sør, og ca. 18 grader. På tuneren var det ikke noe signal. Prøvde å veksle mellom strømforsyning ja/nei ect, men ikke noe reaksjon på signalmåleren uansett hvor mye vi finstillte og grovstillte på antenna. Det var et twin-hodet som sto påmontert... altså med innebygd switch. På hodet sto det Disecq 2.0, men på tuneren 1.0. Så prøvde vi å bytte hode, til et en kompis av meg hadde liggende. Da fikk vi 25% signal uten å juster på antenna i det heletatt, så jeg regner med at det er bare finjusteringer som skal til før at vi får skikkelig signal. Så hovedspørsmålet er: Kan det være en feil på twin-hodet, eller er et rett og slett ikke kompitabelt med hverandre? En kjenning i nabolaget her mente han hadde samme tuner, og hadde fått tak i samme hode, og det hadde han bare plugga i, og det fungerte. Noen som har peiling?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå