Gå til innhold

Kjøling til AMD Athlon XP 1800+


Grimmy

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

TaiSol'en er ikke den mest effektive kjølern på markedet akkurat. Kan nok ikke overklokke den CPU'en særlig med den.. Da må du i hvert fall ha veldig god luftstrøm i kabinettet.. tror jeg.. TaiSol CGK760 leverer dog er godt kjøling/støy -forhold. Den skal visstnok ikke bråke så mye. Skal selv kjøpe meg en AthlonXP snart (1600+ da men..) og har tenkt en del på å kjøpe Alpha PAL8045 som de selger på microplex.no. DEN ROCKER! Støynivået er så som så. Men ribba er jo genialt bra i seg selv. Så hvis man setter på en relativt stillegående 80x80x25mm fan på den, så vil den bli bra.. Den denger Thermalright SK-6, "The Mighty Machine" (3dfxcool.no), Swiftech MC-462 (ellerno). Dette er alle veldig kraftigere kjølere. Da disse ble testet med samme vifte (for at alle skal støye like mye slik at det blir "fair") så vant Alpha'en med 2 grader, tror jeg! Det er faktisk veldig mye. Og da sier det i seg selv at ribba til PAL8045 er veldig veldig god...

Lenke til kommentar

Husk at en 1800+ utvikler en god del mindre varme en "gammel" athlon.

Så jeg vil si at en TaiSol CGK760 er god nok i massevis og så støyer den mindre en de fleste.

Bruker denne viften selv på min "gamle" Athlon 1,4 overklokket til 1,533 1,75v

1 stk enermax regulerbar kabinettvifte 80x80.

Temp:

min 44 grader

max 54 grader

Lenke til kommentar

Har også en Alpha 8045 med en Enermax 80x80mm vifte som man kan justere hastigheten på. Kjører den på en 1,4Ghz nå, og har 53 grader sår jeg kjører den på 1000 RPM (14dB - hører den ikke), og 41 grader når den går på 3000RPM (32dB)... Vanvittig fornøyd...

Og ettersom XP prosessorene utvikler mindre varme, bør denne løsningen kunne fungere omtrent likt på en 1800+. Tror jeg betalte ca. 700 for Alpha, Enermax og Arctic Silver på http://www.netconnection.no

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...