zup Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Hvordan fjerne kjøleren på et ATI radeon sapphire 9700 kort? Ser det er noen plastikk dinger, men hvodan fjerne de og kan man bruke de om igjen? Tenkte jeg skulle legge på AC3 på GPU så kanskje den klarer litt mer. Ligger nå på maks : 302/295 uten artifacts i 3dmark 2003 ..
jorgis Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Jeg gjorde det slik på mitt R9500pro: 1. klemme plastpinnene på baksiden flat 2. bruke en hårføner rettet mot ribben (forsiden) til å varme den til ca. 50 grader 3. Dra av ribben, og sørge for at plastpinnene ikke gjør at den henger igjen Gjort på 1-2-3 (hvis du har føner, og for all del: ikke bruk varmepistol)
zup Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Så de plastpinnene kan brukes om på ny?
jorgis Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Vel... Ikke hvis du gjør som jeg, og moste de helt flatt...
Endre Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Så de plastpinnene kan brukes om på ny? Ja, hvis du er forsiktig, men de kan fort gå i stykker (noe jeg har erfart). PS: AC = Arctic Ceramique, AS = Arctic Silver
jorgis Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 AC er ikke så fryktelig mye dårligere enn AS...
Endre Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 AC er omtrent like god som AS3. AS5 er litt bedre, veldig langt fra fryktelig mye bedre.
jorgis Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Det var vel egentlig det som var poenget. At han likegodt kunne hatt AC, og at det ikke nødvendigvis er en stor ytelsesforskjell mellom AS og AC.
Endre Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Nei, jeg skrev bare hva de riktige forkortelsene var, det er så mange som skriver AC når de mener Arctic Silver.
zup Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 Er det noe sted de selger de pinnene? Joda, mente egentlig Artic Silver... Og så fant jeg ut at det var AS5 jeg hadde. Synes den AS5 saken virker veldig tykt flytende og seigt, nesten vanskelig å få en fin tynn hinne slik som med AS3. Trodde det var noe galt med den sprøyen jeg fikk, men ser ut som dette er gull til goop, eller sølv
jorgis Skrevet 7. februar 2004 Skrevet 7. februar 2004 Er det noe sted de selger de pinnene? Eneste gangen du kommer til å trenge de pinnene igjen, er hvis kortet ryker. Tror ikke noen webshopper kommer til å gi deg nytt når du har satt på ny kjøler. Skulle gjerne likt å se en butikk som selger slike, siden de er grei å ha i tilfelle det ryker. Send en mail til ATI norge (hvis de har en norsk avdeling) og spør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå