The President Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Skrevet 5. februar 2004 Har du koblet til antenne og stilt inn stasjoner? Er isåfall bildet bra?TV-er har også valg av PAL/NTSC. På Philips TV heter det vanligvis Vest-Europa i innstalasjonsmenyen. Noen TV-er har også valg på TV-norm separat på AV-inngangene. Hvilken modell har du (28PWxxxx)? Har du mulighet til å prøve s-videokabelen på noe annet for sikkerhets skyld? Eller kanskje du har en annen kabel du kan prøve? Bildet er krystallklart på vanlig TV stasjoner. Jeg har modell: 28PW5407S (Hvis det kan hjelpe deg å hjelpe meg).... Jeg har prøvd en annen tv, i samme rom, på samme plass, med samme kabel og kort. Det fungerer greit, Tven er gammel og ekkerl, så kvaliteten er ikke bra, men Flimring og hvite striper er det ikke! Skal finkjemme menyen litt til.... Driver nå å tester med andre kort, i tilfelle det er en dårlig kombinasjon!
Ulvestad Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 (endret) Har du inngang på sida av tv-en så bruker du den. Video inn. Ikkje heil lik den tv-en eg fann. Men philips hadde ikkje manual på 28Wide. Men manualen har du vel sjølv. pdf.manual Endret 5. februar 2004 av Ulvestad
Mr D Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Regner jeg med at du har koblet s-videokabel til en scartadapter. Du må bruke scart nr 2 (EXT2) og trykke tre ganger på EXT-knappen (firkantsymbol med pil, under 7-knappen) så det står S-VHS2 på skjermen. Du har testet eksakt dette?
Mr D Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Har du inngang på sida av tv-en så bruker du den. Video inn. Ikkje heil lik den tv-en eg fann. Men philips hadde ikkje manual på 28Wide. Men manualen har du vel sjølv. pdf.manual Ikke noe problem å finne den. Se her.
The President Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Skrevet 5. februar 2004 Regner jeg med at du har koblet s-videokabel til en scartadapter. Du må bruke scart nr 2 (EXT2) og trykke tre ganger på EXT-knappen (firkantsymbol med pil, under 7-knappen) så det står S-VHS2 på skjermen. Du har testet eksakt dette? Prøvde det nå, og det var ingen forrandring...... Jeg byttet System til Vest-Europa, og da ble det bedre... mindre flimmer, og mindre hvite striper..... Men det er fortsatt ikke bra..... hopper og spretter!!! Flere tips? Kjempe at du har litt peil
Mr D Skrevet 5. februar 2004 Skrevet 5. februar 2004 Hvis du har prøvd med eksakt samme kabel / adapter som funka på den andre TV-en du nevnte tidligere, begynner jeg å lure på om det er noe med TV. Det kan være så enkelt som dårlig kontakt i scarten... Har du et eller annet apparat som du kan prøve på TV istedenfor PC? F.eks DVD eller DV-kamera for å sjekke om inngangen virker som den skal. Det kan jo også være driverproblemer, men da er det i såfall flaks at det virka på den andre TV-en.
The President Skrevet 5. februar 2004 Forfatter Skrevet 5. februar 2004 Hvis du har prøvd med eksakt samme kabel / adapter som funka på den andre TV-en du nevnte tidligere, begynner jeg å lure på om det er noe med TV. Det kan være så enkelt som dårlig kontakt i scarten... Har du et eller annet apparat som du kan prøve på TV istedenfor PC? F.eks DVD eller DV-kamera for å sjekke om inngangen virker som den skal. Det kan jo også være driverproblemer, men da er det i såfall flaks at det virka på den andre TV-en. Kobla til DV-Kamera nå.... Funka helt perfekt..... ikke en feil i bilde på noen av tilkoblingene!!!! WTF.... Hva skjer??? Må være Pc prob da???? har prøvd med 3 forskjellige kort nå... Ingen vil!
The President Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Har stressa hele dagen med denna dritten nå...... Har finni ut at det må være tven som er utrolig følsom for støy lr.no...... så lenge strøm ledningen til pcen sitter i, så er det flimmer på tv.... Har Prøvd med forskjellige pcer, og den liker ingen av dem..... men andre apparater går fint, som DVD, DV og VHS...... Noen som har noen tips her? Kan det være noe annet? Graver snart hele dritten ned midt på plenen!!!!!
bernini Skrevet 6. februar 2004 Skrevet 6. februar 2004 Virker som du får enellerannen forstyrrelse på signalet. Har veeeeldig lite peiling på sånt, men kan det ikke være en jordingsfeil eller elektrisk støy eller noe sånt? Ellers vil jeg tippe at det er noe galt med skjermkort/kabel.
The President Skrevet 6. februar 2004 Forfatter Skrevet 6. februar 2004 Virker som du får enellerannen forstyrrelse på signalet. Har veeeeldig lite peiling på sånt, men kan det ikke være en jordingsfeil eller elektrisk støy eller noe sånt?Ellers vil jeg tippe at det er noe galt med skjermkort/kabel. Heller mer og mer mot den forstyrrelse teorien ja.... Men det fungerte på en annen TV, i samme rom, og med same utstyr, d er d som er litt rart....... Noen tips til fjerning av "støy" kilder?
The President Skrevet 7. februar 2004 Forfatter Skrevet 7. februar 2004 Ingen som har noen flere tips å gi eller????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå