Gå til innhold

Hjelp til å formatere!

-k-

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har windows XP professional, men idag når jeg skulle formatere fant jeg ut at jeg visstnok hadde rota bort professional cd'en min, og prøvde isteden med XP home edition. Jeg trodde dette skulle funke ganske greit, men neida..! Med en gang jeg slår på pc'n kommer det opp en feilmelding som sier "NTLDR is missing. Press ctrl+alt+del to restart". Er det noen som kan fortelle meg hva jeg skal gjøre? Hvordan jeg formaterer disken i bios ellernoe?

Takk på forhånd :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der har skjedd med meg og. Problemet mitt var når jeg også skulle formatere disken min, jeg satte i Windows xp professional (oppgraderings cd) og innstalerte osv.. Da alt var ferdig så kom den dere feilmeldingen som du også fikk opp. Spørsmålet mitt til deg er som følger, var det en opgraderings cd du putta inn i maskina og innstalerte??? Visst det var det så er cden din hardt SKADET!!! Det som egentlig skal skje med en oppgarderings cd er at du må ha en fullversjon av en annen Windows f.eks Windows 2000. Da du skal til å innstalere Windows xp oppgradering sp skal du få beskjed når du skal sette inn en fullversjon cd av Windows. Visst ikke dette kommer opp så er Windows oppgraderings cden din ødelagt. Jeg var så helldig at min far hadde en helt make oppgraderings cd og da jeg formaterte igjen og satte i min far sin oppgraderings cd så var alt i orden og jeg fikk beskjed om når jeg skulle sette inn en fullversjons cd av Windows 2000 f.eks :thumbup:

Dette kan være den ene årsaken, men dte kan være en til og det er at harddisken ikke virker som dne skal og du må få tilsendt deg en ny harddiske :thumbup:

Håper dette hjalp deg :green:

Mvh

Ostebu :w00t:

Skrevet

Jeg prøvde, men det funket ikke...Skjer absolutt INGENTING. Feilmeldingen kommer opp før windows cd'n blir aktivert :(

Men takk alikevel..! Noen andre forslag?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...