Gå til innhold

HP-skjerm plutselig alt for lys


Cueball

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en HP pavilion s70 skjerm som plutselig har blitt svært lys. Jeg har justert ned lysstyrken i skjerminstillingene, både på selve skjermen og i driverene til skjermkortet (ASUS v3800 TNT2 ultra).

Har prøvd skjermen på en annen maskin, uten at problemet forsvant.

 

Er skjermen ødelagt?

Er det mulig å "fixe" uten hjelp av TV-tekniker?

 

Takker for alle svar

 

PS: Jeg bruker ikke skjermen på en HP-maskin. Kjører Win2k pro på duron 700Mhz, MSI 6340, TNT2-ultra (feilen ligger nok i skjermen, og ikke i skjermkort)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har peiling på skjermer?

 

Leste på en annen tråd at en hadde justert noe inne i skjermen for å bedre farger og lysstyrke. Noen som vet noe om en slik mulighet?

 

Håper noen kan hjelpe, da jeg vil få et noe anstrengt forhold til lommeboken dersom jeg må kjøpe ny skjerm.

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar

Hei !

Du kan stille inn lysstyrken inne i skjermen, men siden du ikke visste det, burde du kanskje heller ikke åpne skjermen. Inne i skjermen er det flere tusen volt, og hvis du skal endre på lysstyrken må du justere på høyspent transformatoren (som regel i allefall).

 

Uansett hvis du vil justere, må du åpne skjermen, slå den på i mens den er åpen. Lokalisere høyspent trafoen (Den enheten som er festet på kortet og som har en leder inn i skjermen, ser ut som en sugekopp).

 

På høyspent trafoen bør du finne to vridere, en for kontrast og en for lysstyrke.

 

Men som sagt her er det høy spenning og du opererer på eget ansvar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...