aog Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 if (!isset ($_GET['news'])) { $_GET['news'] = '1'; } if (file_exists($_GET['news'].".html")) { include($_GET['news'].".html"); } else { echo "No news atm..."; } ?> Det dette scripte gjøre, er at den henter ut en fil som heter 1.html. Jeg bruker <? $news = $_GET['news']; if ((!isset($news))||(empty($news))) { $neste = $news+1; } else { $neste = $_GET['news']; } $neste++; echo "<a href=\"?news=$neste\">Next</a>"; ?> <br> <? $news = $_GET['news']; if ((!isset($news))||(empty($news))) { $back = $news-1; } else { $back = $_GET['news']; } $back--; echo "<a href=\"?news=$back\">Back</a>"; ?> for å velge nest og forgie fil. Det jeg lurte litt på var om det er muli å redigere dette scripte til å hente ut fil etter dato. Slik: Jeg lager en fil som heter 031201.html, og en som heter 040104.html, og en som heter 040210.html foreksempel. det jeg da vil ha scripte til å gjøre er å hente ut den filen som har høyest tall først, og så gå nedover. ( 040210 = 2004-02-10 = år-måned-dag ) da vil jo den nyeste filen komme først. En ting til jeg ønsker er å få alle filene til å vise. ikke bare en fil. eller.. dvs, jeg trenger to scripts. en der bare den nyeste viser, og en der alle viser. noen som har noe å si om dette?
Cucum(r) Skrevet 4. februar 2004 Skrevet 4. februar 2004 Hmm.. har ikke jeg laga det der en gang i tiden?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå