Gå til innhold

Kan man med ps2 modchip se dvd-r filmer?


Mazeking

Anbefalte innlegg

Kikket litt på www.modchip.com og lest om DMS3 V2.0 and DMS3 V9/V10 ModChip. Noen som vet om denne chipen også kan spille av DVD-R filmer? Kunne vært fett å både bruke den som sonefri DVD med også DVD-R plater i tillegg til å spille brente DVD-R spill.

 

Noen som vet om folk som montere denne eller andre chiper i oslo?

 

MazeKing

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en hel haug med brennte DVDer hjemme, kjøpt i thailand osv, som jeg kan se på PS2. Før var det et problem at jeg bare kunne se brennte DVDer i svart/hvit (noe jeg tror gjelder alle PS2er). Men en dag for ikke lenge siden løste dette problemet seg med at jeg plutselig kunne se filmene i farger :) . Har ikke peiling på hva som kan være grunnen. Noen andre som har erfart det samme ?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Før var det et problem at jeg bare kunne se brennte DVDer i svart/hvit (noe jeg tror gjelder alle PS2er). Men en dag for ikke lenge siden løste dette problemet seg med at jeg plutselig kunne se filmene i farger

 

Dette er et vanlig problem ja. Det har med fargestandarder å gjøre. En vanlig europeisk PS2 maskin kan vanligvis bare spille av Sone2 filmer med PAL standarden. derimot filmer med NTSC, vil bli svart/hvitt. dette kan oxo skyldes at du har en gammel TV som ikke tar NTSC formatet. dette kan bla.a løses ved å kjøpe en RGB kabel. Hvis du chipper PS2 boxen vil du også få samme problem med import spill

Lenke til kommentar

Dette er et vanlig problem ja. Det har med fargestandarder å gjøre. En vanlig europeisk PS2 maskin kan vanligvis bare spille av Sone2 filmer med PAL standarden. derimot filmer med NTSC, vil bli svart/hvitt. dette kan oxo skyldes at du har en gammel TV som ikke tar NTSC formatet. dette kan bla.a løses ved å kjøpe en RGB kabel. Hvis du chipper PS2 boxen vil du også få samme problem med import spill

Vi kjøpte faktisk ny TV for ikke lenge siden, så den 15 år gamle TVen vår var sikkert årsaken til problemet :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...