Gå til innhold

DW Validator VS W3C Validator


Anbefalte innlegg

Ok, nå skal jeg prøve å validere sidene mine fremover nå

 

men har følgende prob:

 

Når jeg validerer med DW, får jeg "0" feil, men når jeg valider samme dokumentet med W3C så får jeg endel feil. Det skjønner jeg ikke.

 

Noen kode guruer her som kan svare meg på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DW validerer vel utifra sin egent kode, mens W3C validerer utifra alle standardene... DW følger vel ikke alle standardene, altså finner den 0 feil! jeg vet ikke, men jeg skule tro det er noe sånt som gjør det...

Ja, du sier noe der, men den gjør faktisk ikke det... fordi jeg konverterte dokumentet over til xhtml, men da fant den mange feil. 0 feil på HTML 4.01

 

Noen andre som vet hva feilen kan være?

Lenke til kommentar
Finnes en oversikt over foreskjellene mellom html 4.01 og xhtml på w3schools :shrug: verdt et forsøk?

tja, trenger ikke å vite forskjellen akkurat nu, jeg har nesten alltid brukt HTML 4.01 så nå vil jeg vite hvorfor DW validerer 4.01 og ikke W3C

Aha, nå skjønner jeg problemet. Tror ikke jeg kan hjelpe dog, kan det ha noe med doctype å gjøre? :shrug:

Lenke til kommentar
Finnes en oversikt over foreskjellene mellom html 4.01 og xhtml på w3schools :shrug: verdt et forsøk?

tja, trenger ikke å vite forskjellen akkurat nu, jeg har nesten alltid brukt HTML 4.01 så nå vil jeg vite hvorfor DW validerer 4.01 og ikke W3C

Aha, nå skjønner jeg problemet. Tror ikke jeg kan hjelpe dog, kan det ha noe med doctype å gjøre? :shrug:

Nei doctypen er riktig, ikke fått noe problem eller feilmelding med det.

Lenke til kommentar

jeg vil tro at dreamweaver'n din er satt til å validere standarder som er eldre enn html 4.01..

 

du må velge hvilken standar du skal validere mot, og også hvilken type browser etc..

 

EDIT: da jeg validerer html koden din i dreamweaver mx 2004 får jeg samme feil som på w3.org

Endret av kennis
Lenke til kommentar
jeg vil tro at dreamweaver'n din er satt til å validere standarder som er eldre enn html 4.01..

 

du må velge hvilken standar du skal validere mot, og også hvilken type browser etc..

 

EDIT: da jeg validerer html koden din i dreamweaver mx 2004 får jeg samme feil som på w3.org

da får jeg prøve med mx 2004 - takker kompis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...