Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Supert dp.... :D Du skal være stolt av den modden :D den var utrolig lett å skjønne samt veldig nyttig!! Finner ingen 50k potmeter som selges, og jeg får ikke tatt fra skolen min! :( Skal finne i morgen, drar til nærmeste elektronikk sjappe :D

takk for det, alltid hyggelig å få positive tilbakemeldingen på det man gjør.

Lenke til kommentar
Og en meget viktig ting! Ram'n min vil ikke bli ødelagt av 3.24V?? og hvilken timings tror du min ram da vil klare å kunne benche med??

det vil forkorte levetiden, men du behøver ikke kjøre på 3.24v hele tiden. vil tro at ram brikkene varer i ca 2år på 3.24v. sett ned til 3.15v og du er "safe". har selv kjørt mine kingston brikker på 3.25v kontinuelig i ca 1 1/2 mnd nå, og ikke noe problem her, brikkene blir bare varmere. kanskje du kan prøve å stille ned timings til 2.5-3-3-7 etter vdimm mod? du kan jo prøve nå også, værste som kan skje er jo en liten clear cmos.

Lenke til kommentar
sant sant... har prøvd de timingsene. fubket dårlig! regner med at jeg vdimm modder i morgen, så det blir koz! potmeteret ditt er stilt inn på max.? (50k?) skal prøve etter modden med nye timings :D

står ikke på maks nå.. men start alltid på maks og jobb deg nedover.. du må ha et voltmeter til å måle spenningene med.

Lenke til kommentar

Tror ikke det blir noe "stort" skritt opp for deg. Har kjørt endel tester her på jobb med en A64 3400+ vi har fått til test, å synes ikke den er så fryktlig slem. Tror ihvertfall ikke den banker P4 @ 4GHz din noe særlig, hvis ikke du er heldig å får en A64 som er skikkelig OC vennlig da. Blir ikke noe ny oppgradering på meg før enten NForce250 eller nye Prescott Socket'en kommer. Men men, skulle tro at 3.8GHz skulle holde foreløping :yes:

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar
Sant det. Forandring fryder har jeg hørt  :D

Så sant så sant , morro å prøve noe nytt og se hva mann kann få ut av det , men så snart socet T kommer og Intel slipper en 4,0 så er det pån igjen hadde tenkt å se om man kunne runde 5,0 :thumbup:

Men først skall jeg se hva jeg får ut av A64

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
1. Kjell Erik  25k        (Mach II + Vapo XE min..? hehe, A64 3200+)

2. Kamerat  24.6k      (Vapo PE + Vann, A64 3200+)

3. Oldman  24.4k      (Mach II + vann, P4 3.0)

4. Theodor  24.2k      (Luft A64 3200+)

5. dp (meg) 24k.  (Mach II + Vapo XE, P4 2.4)

 

Dette er de jeg kommer på av NORSKE folk. Kan tenkes jeg tar feil.. så rop ut hvis listen min er helt på trynet.

 

PS! Alle brukte 9800Pro unntatt Theodor, 9800XT der...

Er det noen som vet hvilke hoved kort disse gutta bruker på sine 64bits maskiner?

Vurderer å gå over til 64bits selv men vil ha det best mulige hovedkort av de få som er til nå.Helst med agp\pci lock ellers så vet jeg ikke om Nforce3 eller via er best på 64bit enda.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvilke hoved kort disse gutta bruker på sine 64bits maskiner?

Vurderer å gå over til 64bits selv men vil ha det best mulige hovedkort av de få som er til nå.Helst med agp\pci lock ellers så vet jeg ikke om Nforce3 eller via er best på 64bit enda.

Kjell Erik bruker Shuttle AN50, jeg bruker Gigabyte GA-K8N og Theodor brukte Shuttle AN50. Alle nForce3-kort.

Lenke til kommentar
Dette er den raskeste i Norge. En "dude" over hos OCShoot

 

http://service.futuremark.com/compare?2k1=7537375

 

Over 26k. Det står det respekt av :thumbs:

"En dude over hos OCShoot" som var med å starte overklokking.no, bare så du vet det... heter "kjekka" her på forumet.

 

26k er bra, men synes WR-en hans med 9500 på ~25k er mer imponerende!

No disrespect...............

Husket bare ikke navnet hans i farten. Enig i 9500NP scoren hans. Den er jo helt RÅ!!!! :devil:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...