Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Reklame

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å hindre at uønsket reklame sprer seg, og legger seg inn på PC'en min? Hver gang jeg starter PC'en, har startsiden blitt endret fra sol.no til websearch.net. Når det egentlig skal komme opp en vanlig 404 error, kommer det opp en eller annen søkeside. Hva er det som gjør at slike sider legger seg inn på disken? Hvordan kan jeg fjerne dem? Jeg tror jeg hadde et lignende problem for noen år siden, da fikk jeg beskjed om å gå på "kjør", og så et program som hadde noe med instillinger å gjøre. Det hentet en liste over slike sider som ligger inne, enten de skal være der eller ikke. Husker imidlertid ikke hva dette programmet heter osv, men hvis noen andre vet det, hjelp meg! Er det noe annet jeg kan gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Velg alltid "custom" installasjon når du skal installerer programmer, og unngå programmer som installerer spyware, som f.eks. Kazaa (bruk Kazaa Lite istedenfor).

Aldri installer "anbefalte" toolbars og slikt. Avinstaller alle slike programmer, last ned og kjør Ad-aware og Spybot Search & Destroy.

Skrevet (endret)

Du kan kjøre eks Adaware, dette er et program som fjerner spyware fra maskinen din.

Edit: var litt for sent ute :)

Endret av ostepopp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...