Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som har prøvd å montere K&N luftfilter på mercedes 4-cyl E-motor?

blir motoren veldig bråkete da?

Går det ann å finne ut ved å skru av filterboksen og starte motoren?

 

har bare lyst på litt bedre flow i og med at jeg har 2.5" eksos hele veien, men har ikke lyst på en veldig bråkete motor

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

tar du av luftfilter boksen og tar deg entur med bilen så finner du ut hvor mye K&N filter bråker :D

 

og det er faktisk en god del men da mest når du har FULL throtle :D

 

ved normal kjøring er det ikke noe spes mer lyd, kommer først ved full pedal og motstand på motoren.

Da vil du få en dyp brumming Baaaaahhhhhh

Endret av win_xp
Skrevet

Det bråker ikke mere.. Du hører derimot at motoren suger luften gjennom filteret ved full gass, men da er det oftest så mye lyd fra motor og eksosanlegg at det overdøver lyden fra filteret. :)

Skrevet

Tviler på at du hører så mye mer lyd, i hvert fall ikke så mye at man kan kalle det "bråkete". Og uansett vil det jo være en fetere lyd du hører :)

Skrevet

når du kjører normalt så er det ikke noe forskjeld.

men det ER mer støy med "fri" luft inn i motoren da luftfilterboksen er designet for å fjærne støy.

Skrevet

lite lyd og hente egentlig, har Green Cotton på 190En min.

du får litt suge lyd, ikke noe sælig mer.

KE-jetronic insprøynina tar knekken på mye av lyden...

  • 3 uker senere...
Skrevet

"tar du av luftfilter boksen og tar deg entur med bilen så finner du ut hvor mye K&N filter bråker"

 

er vel ikke akkurat så veldig lurt å kjøre uten luft filter. da får du masse faenskap i motoren

  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

jeg har nå hørt det motsatte, så jeg regner med de er ca like gode

Endret av Dimm
  • 3 uker senere...
Gjest Slettet+981234789
Skrevet

anbefaller ikke å sette på et åpent filter.

hvis du gjør det riktig kan man få økt hk. ca 5 (veldig mye :no: )

hvis feil kan det gå tregere.

 

kjøp heller et nytt bra filter å bytt med orginalen.

 

ved åpent filter må man skjerme filteret ellers trekker det varmluft fra motoren.

da går det dårliger for da får ikke motoren rein kald luft.

så man må bygge et varme skjold rundt filtet (på den siden motoren er)

 

man kan også ta å lage et rør som går fra front fangeren som peker direkte på filter slik at det kommer luft rett mot filtert.

  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

prøv heller APEXi luftfilter :yes: gir ca.7-10hp...støyer ikke noe serlig bare litt

"fet lyd" når du gir litt (mye) på :D så må du rense de dobbelt så skjeldent som et K&N filter men så koster det ca.2500-3000kr...men du for jo litt for penga :thumbs:

gå inn å se på denne testen: http://www.mkiv.com/techarticles/filters_test/2/

her står det at det øker efekten med 14hp...men jeg vet ikke om jeg tror på det?

Endret av Dominator88
  • 2 uker senere...
Skrevet (endret)

nå fryser vel helvette over før jeg får +7-10 av et luftfilter på en sugemotor

 

nå har jeg en 2.3i motor på 136hk + det som 2.5" eksos fra midtpotta og bak gir

 

realistisk sett får jeg kanskje 1-2 og i beste fall 3 ekstra hk under panseret, selv og jeg fjerner hele filterhuset og kjører uten filter er det ikke mere å hente.

Endret av Dimm
Skrevet

Ja, sant det.... APEXi filterne er regna for å være BRA. God sugeevne, men det blir nok ikke store effektøkningen på en sugemotor.

 

Men på en turbomotor derimot er det bevist at det gir litt effektøkning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...