Gå til innhold

Ølsøl i kamera


Anbefalte innlegg

For ca 7 timer siden klarte en lystig festdeltaker å søle endel øl over mitt canon a300. Det virket da litt halvveis (slo seg på, men ville ikke navigere rundt i menyer og liknende) Nå er det derimot helt dødt. Hva burde jeg gjøre? Skylle det i vann og la det tørke (har desverre ikke hårtørrer eller varmluftpistol), eller prøve å sende det inn til rens/reparasjon? Eller bare innse at kameraet er ødelagt?

 

 

Takk for alle gode råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ja kameraet er etter all sannsynlighet dødt. Du kan ta ut batteriet og skylle det en stund, for så å la det stå tørt og varmt i kanskje to dager og så prøve det igjen.... Om det funker da er det et mirakel.

 

Du bør nesten høre om forsikringa dekker dette, om ikke så må nesten festdeltakeren si seg villig til å betale...... Med mindre du selv hadde mye av skylda....

 

Vanskelig og kjedelig sak :(

 

lykke til.

Lenke til kommentar

den er kjedelig!

Har selv vært borte i det samme flere ganger tidligere, men ikke med kamera.

Kameraet ditt vil om en stund slutte å fungere er jeg redd for, så krev pengene av den skyldige!

Men det du KUNNE ha gjort når det ble vått, er fakisk å "steke" kameraet i ovnen på 50 grader i kort tid. høres en smule rart ut, men har som sagt, reddet meg tidligere, med bla en mobiltlf.

En slik steking ville ha dampet bort all fuktigheten fra kameraet ditt, og alle dens små, skjøre komponenter, som ikke er så glad i fuktighet.

lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...