fedtmule Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 (endret) Trenger et skjermkort som: 0) Passer i en Shuttle-kasse 1) ikke bråker - helst ikke vifte 2) spinner rundt spill sånn rimelig greit (skal ha den med på LAN og spille CS; det er vel stort sett kravene jeg stiller) 3) koster under 1000 kr Radeon-kort er vel aktuelt, tipper jeg... Anyone? Endret 30. januar 2004 av fedtmule
Folo Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 (endret) jeg har ett Connect3D radeon 9600 non pro - det leveres uten vifte. Men jeg har litt problemer med å få installert driverne etter siste formatering. Tror kanskje det er et Power Color kort i 9600 klassen som er vifteløst, ellers så kan du kjøpe en kjølerippe (ZM17CU) og sette på et 9600 Pro kort. Vet ikke om det holder til XT serien eller 9800 kortene. Sapphir kortene sies å være ganske roligående, det er jo nok av folk som har disse, men det kommer jo ann på hvordan resten av maskinen bråker. For meg er en vifte mindre uansett mindre støy Endret 30. januar 2004 av Folo
Jørgen Sørheim Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 Jepp, R9600 Non-pro kommer alltid (?) med passiv kjøling, så de er et ok valg. Ytelsen er ikke den beste, men CS, WC3, Generals og andre LAN-spill går relativt kjapt unna.
fedtmule Skrevet 31. januar 2004 Forfatter Skrevet 31. januar 2004 Takker for tipsene. Produsenter og ikke minst leverandører (nettsjapper) er ikke alltid like flinke til å legge ut bilder av selve kortene - heller ikke skrive "vifte: ja" i spesifikasjonene. Bilder av papp-boksene som Elkjøp kan trykke, det legger de derimot ut :-) Shuttle-burken bråker allerede for mye, så det blir å kicke ut den medfølgende vifta og putte inn noe 12-19 dB (håper jeg). Strømforsynings-vifta har jeg ikke hørt noe særlig på, men hoved-vifta har et rimelig drøyt nivå når den spinner for fullt - og er ikke direkte stille når den tar det med ro heller. Men hva kan man forvente inni den minimale boksen...
Mekkeren Skrevet 1. februar 2004 Skrevet 1. februar 2004 jeg har ett Connect3D radeon 9600 non pro - det leveres uten vifte. Men jeg har litt problemer med å få installert driverne etter siste formatering. Tror kanskje det er et Power Color kort i 9600 klassen som er vifteløst, ellers så kan du kjøpe en kjølerippe (ZM17CU) og sette på et 9600 Pro kort. Vet ikke om det holder til XT serien eller 9800 kortene. Sapphir kortene sies å være ganske roligående, det er jo nok av folk som har disse, men det kommer jo ann på hvordan resten av maskinen bråker. For meg er en vifte mindre uansett mindre støy vel, ville nok kansje satsje som andre har sagt på Radeon 9600 basert kort, jeg har 9200 non-pro og er faktisk overasker over hva det yter, får utrolige 10.000 poeng i 3D mark 2001Se Med dette kortet! men det blir alvorlig varmt så ville satset på et 9600.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå