Gå til innhold

Pc'en vil ikke boote. HJELP!


Jonnar

Anbefalte innlegg

Prøvde å overklokke pc'en. Endret litt innstillinger i BIOS og sånn, lagret innstillingene og pc'en skulle starte på nytt. Da kom d lange "beeps" fra høyttaleren før den tok helt kvelden.

Nå vil ikke pc'en boote i det hele tatt. Det virker ikke som om det blir sendt signaler til skjermen, og ingenting annet virker som det skal, og jeg er milevis fra å komme inn i BIOS igjen for endre tilbake til de originale innstillingene...

 

Hardware:

ASUS A7N8X-X hovedkort

AMD Athlon XP 2800+

DDR-DIMM PC2700 512MB DDR CL2.5

 

Innstillinger som ble endret:

CPU External Frequency

CPU Frequency Multiple Settings

CPU Frequency

System Performance

CPU Interface

Memory Frequency

Memory Timings

 

Trenger seriøst hjelp her! Noen som har en liten idé?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe. Ingen fare :) , har samme prosessoren og samme hovudkortet faktisk ;) . Finn batteriet på hovudkortet (en rund liten dings som er ca 1 cm lang og bred. Ta ut den i ca 30 sec. ( pc en må vere av og ingen strøm tilkoplet) Deretter setter du den inn igjen og kopler til strøm og skruer den på. Da skal du ha resettet cmos instillingene og d skal fungere som normalt. gl

Lenke til kommentar

Eller han kan kortslutte CMOS ved å slå av all strøm ikke ha noe kontakt kobla til, så leser han i hovedkort boka si kor han finner CMOS jumperene.

 

Som står på 1-2 som vanlig hvis jeg ikke tar feil, så bytter han den om til 2-3 og så tilbake til 1-2 så koble opp alt.

 

Nå skal bios være resetta.

 

Nå er alt tilbake til default fabrikk settings, så må du bare forandre på ditt og datt som du hadde det før.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg har samme erfaring. Resett bios med jumper og/eller pell ut batteriet, vent litt og putt inn igjen batt og maskinen booter.

 

Mitt Asus kort fungerer ikke noe bra med noe annet en corsair minne mitt, på alt annet jeg har prøvd sier det "memory fail" uansett hvilke timings og volt styrker jeg kjører. Jeg på siden til asus og fant ikke ut om -x versjonen av dette HK har sånn post speech reporter. Mitt Deluxe kort har, og den funksjonen har vært meget nyttig for meg for å forstå hva som foregår når pc'n plutselig går i svart.

Lenke til kommentar
hehe. Ingen fare :) , har samme prosessoren og samme hovudkortet faktisk ;) . Finn batteriet på hovudkortet (en rund liten dings som er ca 1 cm lang og bred. Ta ut den i ca 30 sec. ( pc en må vere av og ingen strøm tilkoplet) Deretter setter du den inn igjen og kopler til strøm og skruer den på. Da skal du ha resettet cmos instillingene og d skal fungere som normalt. gl

Man tar ikke ut batteriet når man bare kan fjerne en liten "pin" og sette den på igjen..

Lenke til kommentar

Suzze, les d andre inlegget mitt. Siden denne fyren ikke visste hvordan man resetter cmos sa jeg den enkleste måten. Den pinen (jumperen) du snakker om er jo helt klart d letteste om man VET hvilken det er. Som sagt dersom han ikke har manual (bulk version) osv er d heller lettere å bare flippe ut batteriet. Hele operasjonen skulle ikke ta mer enn 30 sec uansett. (Ikke smart og ta feil jumper)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...