Gå til innhold

Western Digital 160GB IDE


finfyr

Anbefalte innlegg

Skal bytte ut den disken jeg har i mitt Emagic eksterne USB kabinett. Ser komplett har en fin pris på en WD 160GB. Verdt pengene denne disken? Leser at enkelt klager på en del støy, men WinAmp sørger vel for at dette ikke er noe problem. Slår jo av disken når jeg skal sove og slikt noe, siden Centrino'n ikke bråker:)

 

Noen som har innvendinger på å kjøpe en slik disk? Evt. egne erfaringer med den, kanskje noen allerede har fått den, denne uken?

 

Her er specs: Western Digital Caviar 160GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD1600JB

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Komplett dumper ut JB versjonen av WD160. De nyest produserte diskene av WD160 har endelsen PB, og jeg anbefaler deg å vente til f.eks komplett får disse inn igjen. De er faktisk prisa litt under JB på webshoper. PB versjonen støyer mindre og har lengre levetid enn JB.

 

>>>

> The only difference between a PB and a JB is that (although they are

> bothe 7,200 RPM 8MB Cache - Special Edition - hard drives) the PB had

> liquid bearings (FDB - Fluid Dynamic Bearings) and is therefore

> quieter and more durable."

> <<

 

Pal

Lenke til kommentar

Jeg har også en 120JB disk (produsert april 2003) som er helt super (har også 160PB disk produsert november 2003 og 120PB disker produsert januar 2004).

 

Men se hva jeg skrev: "PB had liquid bearings (FDB - Fluid Dynamic Bearings)". Hra tror dere det betyr? Det høres jo logisk nok ut som et slags veskeaktig og dynamisk oppheng? Tillsier vel at det tar unna en del vibrasjoner/støy. Og vibrasjoner vil vel kunne fremsynde materialtretthet? Ikke sant?

 

Og som jeg sa, PB disker er faktisk billigere. Klarer du å vente en uke eller to skal du ikke se i bort fra at diskene uansett er billigere enn ukens tilbud på komplett, som sansynligvis bare vil bli kvitt lageret sitt av JB. Det er jo litt rart at de plutselig denne uka ikke har 160PB på nettsjappa? Eller at det ikke står når de kommer inn igjen? De har hatt dem, og de har dem kanskje allerede. Men de vil som sagt sikkert kvitte seg med eldre varer ...

Jeg kjøpte en 160PB på sjappa i Oslo for 2 uker siden.

 

Men jeg kjenner følelsen av at når man vil ha noe akkurat NÅ så må det nesten bli slik :)

 

Og jeg vil tro 160JB er en bra disk uansett.

 

Pal

Endret av lindp
Lenke til kommentar

jaja, da er den pakket og klar. Har fått et slik sporingsnummer, men pakken er ikke registert noen plass enda. Da er den på vei til postkontoret sikkert. Og det før Komplett har klart å trekke fra de pengene de skylder med. For på fakturaen står det prisen som jeg egentlig skal betale. Saken er jo at de skulle ha trekt ifra de 200 som de skylder meg. Trenger jo de pengene for å ha råd til å hente ut disken :) Spent på hva de finner på nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...