Olaven Spire Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Har overklokket min Cpu og skjermkort. Det ser bra ut, men har ingen erfaring med skjermkort overklokking fra før. Her er systemet: Cpu: Xp2800+, Hk: Msi KT-3 Ultra-2, Ram: 2x Twinmos 512MB 2,5CL (333mhz), Skjermkort: FIC Radeon 9800 Pro + 4 Kabinettvifter. Har ikke AGP lock på hovedkortet, cpuen er overklokket fra 2080Mhz til 2350Mhz. Så har jeg prøvd ATI Tool til overklokking av skjermkortet, kunne velge auto, men fant ut programmet klikket på en og annen artifact som man ikke legger merke til engang, så jeg overklokket manuelt. Standard instillinger på skjermkortet er: 378Mhz Core og 337,50Mhz Minne. Har overklokket til 472.50Mhz Core og 372.50Mhz Minne. Kjører helt stabilt i spill og benchmarks. Har ikke byttet vifte o.l. på skjermkortet. Var missfornøyd med 3Dmark scoren min i 2003 før jeg overklokka Cpu og skjermkort, fikk usle 5200 som sikkert har noe å gjøre med at mitt system kjører på 333Mhz og ikke 400Mhz (eller mer). Etter Overklokkingen klarte jeg å få 6319 Poeng i 3DMark 2003. woho Alt går stabilt, har kun en og annen liten artifact som jeg ikke engang legger merke til før jeg studerer i spill eller lignende, det jeg lurer på er om skjermkortet mitt tåler dette, har som sagt ikke overklokka skjermkort før På forhånd takk
dp Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 så lenge du ikke har artifacts (feil i grafikken) så skal det går helt fint. rimelig bra klokk på vpu der ser jeg.. 470mhz med stock kjøling er veldig bra.
Goophy Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 470 med stock kjøling vil jeg si er feil, hvis ikke er det dødelig... Skjermkortet tåler ikke tempteraturer som er veldig høye med så høy klokk på gpu. Vil nok tro at det lukter litt brent der
Olaven Spire Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Lukter ikke noe brent her etter par timers spilling sammenhengende Tallene er rett, men fins det noe program som måler temperatur på skjermkortet? Kunne vært kjekt å ha et sånt
Goophy Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 For å måle temperaturer må du ha en sensor, det finnes kun i XT kortene fra ati. Men du kan alltids sette i et eget termometer, men det kan være litt vanskelig...
felge Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 470 med standard saker er mye synes jeg tror mitt klarer bare 480 med vannkjøling ..
C0bra Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 470 med stock kjøling vil jeg si er feil, hvis ikke er det dødelig...Skjermkortet tåler ikke tempteraturer som er veldig høye med så høy klokk på gpu. Vil nok tro at det lukter litt brent der Hvor mye noe klarer å bli klokka er idnividuelt.. Ser ut som Mr.Anderson. har fått et veldig overklokkings vennlig kort!
Olaven Spire Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 Jeg klager ikke på overklokkingen
Merlin Skrevet 31. januar 2004 Skrevet 31. januar 2004 470 med stock kjøling vil jeg si er feil, hvis ikke er det dødelig...Skjermkortet tåler ikke tempteraturer som er veldig høye med så høy klokk på gpu. Vil nok tro at det lukter litt brent der Hvor mye noe klarer å bli klokka er idnividuelt.. Ser ut som Mr.Anderson. har fått et veldig overklokkings vennlig kort! Ja, jeg kjører mitt Powercolor Radeon 9600 Pro på 506/371 med standard kjøling og det lukter ****** meg ikke brent her!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå