Oracel Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Hovedsaken er at det skal være socket A, og at det skal ha 400mhz buss. I første omgang: skal jeg kjøpe nForce2 eller KT600? Fins det noen tester som sammenligner disse chipsettene på en god måte? Jeg har lyst på enten et EPoX eller MSI kort (mitt forrige var et MSI K7T266 Pro2-RU), hva ville dere valgt?
Boralis Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Vel merke er vel smak og behag men ville nok valgt nForce 2 uansett.
Oracel Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 (endret) Jeg har etter litt rundspørring andre plasser fått vite at nForce2 Ultra nok er det beste chipsettet som er tilgjengelig for Socket A per dags dato, så jeg tror nok jeg går for det ja Etter litt romstering hos Komplett, har jeg valgt ut "EPoX EP-8RDA3G hovedkort Socket A, LAN nForce2 Ultra400" som en mulig kandidat. Er dette et bra valg, tror dere? Edit: har ikke lagt merke til dette før, men hva er den Advarsel% tingen til venstre? Syns den ser skummel ut {:/ Endret 29. januar 2004 av Oracel
ostepopp Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Jeg personliog har valgt et epox 8rda3g og 8rda+ nforce2 kort. Billig og bra. Gode overklokkingsmiligheter. Men hvorfor bare Epox eller MSI?
Swixz Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 EPOX 8RDA3+ Meget bra support(ikke at du trenger det...) Stabilt og en super overklokker. Takler det meste du slenger på det uten å gi det bluescreen o.l. Billig, rundt 700,- tror jeg. Testvinner i mange tester. Se forøvrig testene her på HW. Har hatt to Asus og ett MSI før, men jeg tror det skal mye til før jeg bytter til noe annet enn Epox. Strålende fornøyd! Anbefales.
Oracel Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Men hvorfor bare Epox eller MSI? Som jeg sa til en annen person som spurte om det samme: "Fordi de har de tøffeste fargene." Nei seriøst, jeg har ikke helt "feelingen" for f. eks. Abit og Asus, hvis du skjønner hva jeg mener. Vil helst ikke ha noe annet enn MSI eller EPoX. Litt sånn som med folk som bare vil ha Volvo. Eller Saab (slik som pappa).
Oracel Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Jeg har nå tatt en avgjørelse, valget falt på.... *trommevirvel* EPoX EP-8RDA3+!!! Siden mamma sponser kortet, så spytter jeg i etpar hundrelapper ekstra Tusen takk til dere som ga meg tips (:
Star Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Nei seriøst, jeg har ikke helt "feelingen" for f. eks. Abit og Asus, hvis du skjønner hva jeg mener. Vil helst ikke ha noe annet enn MSI eller EPoX. Litt sånn som med folk som bare vil ha Volvo. Eller Saab (slik som pappa). Slik var det med meg også, helt til jeg prøvde Abit. Super bra korter, kommer jo i rødt også så... ( oransj iallefall =) ) Epox er jo bra og billige korter. MSI har jeg hatt litt trøbbel med i det siste, men pleier og fungere greit ( MSI k7n2delta er : ) Epox er nok et bra valgt det =) Satt sammen 2 rdae maskiner selv.. fungerte på flekken, ingen trøbbel =)
Oracel Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Jeg hadde et Abit KG7 for ca. 2 år siden, det var IKKE mye å skryte av. Klarte aldri å få dundrespurven over 1ghz på den, selv om det var en 1.4ghz cpu... :s Så jeg solgte Abit'n på QXL og kjøpte MSI istedet (siden den gang har jeg mislikt hovedkort som begynner på "A")
kake_fredrik Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 epox kortet eier har det selv! gode klokkings muligheter! det undervolter ikke! det er stabilt! deffor velger du epox!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå