Gå til innhold

Problemer med R9800Pro kortet mitt under spilling!


{TRiAL}

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har sjekka at alt sitter som det skal....men funker fortsatt ikke, første spillet jeg testa (KOTOR) så fikk jeg spilt BITTE LITTE gran før det ble svart og sto No Signal...og andre spillet (NFSU) så ble det svart i menyen på spillet :( Gledet meg til prima vera grafikk men fikk svart skjerm isteden.

Dårlig første inntrykk av ATI ihvertfall :p

Lenke til kommentar
Har sjekka at alt sitter som det skal....men funker fortsatt ikke, første spillet jeg testa (KOTOR) så fikk jeg spilt BITTE LITTE gran før det ble svart og sto No Signal...og andre spillet (NFSU) så ble det svart i menyen på spillet :( Gledet meg til prima vera grafikk men fikk svart skjerm isteden.

Dårlig første inntrykk av ATI ihvertfall :p

slettet du alle gamle drivere før du installerte de nye??

Lenke til kommentar

Last de nye driverne fra www.omegacorner.com

 

Har nesten det samme problemet som deg men dette skjer etter mange timer med spilling. Det vil si at maskinen er på men skjermkortet ser ut til å ha slått av seg selv. :thumbdown: Hm dette var surt og da må jeg som vanlig slå av PC-en manuelt ved å trykke på av/på knappen. Helt enig med deg med at ATI gir et dårlig førsteinntrykk. Hadde et nvida kort før uten noen problemer!!!! :D

Lenke til kommentar

Asus P4PE er ikke det et ganske så gammelt Asus hovedkort nå? har vel verdt på markedte en ganske så godt stund, får jeg husker når jeg hadde mitt gammle R9700 Pro og mitt viduderlige hveodkort asus P4G8X Delux, jeg sleit som søren i over 3 Månder med problemer på problemer, fikk maskina ALDRI til å være stabil så ga jeg bare opp å solgte korte til en fyr, og ble seff fornøyd, og jeg fikk meg nytt skjermkort.

men det jeg vil frem til er at kansje hovedkortet ditt og R9800 pro har noen problemer sammen?

men får vi sier at dette er feilen kan du jo seff prøve å oppdatere alt hovedkort, Skjermkort, lyd osv... så ser du etter og seff må du ha siste patch til spillt, men jeg skal vedde får at vis dette ikke ordner seg, så er det sikkert på grunn av skjerm og hovedkortet ditt, værtfall tror jeg det, siden jeg glemmer aldri hvordan jeg slet med mitt, men ikke ta dette som riktig før du har prøvd alt, husk du kan altids prøve å sende mail til ATI eller Asus eller noe får å høre ;)

 

Håper du værtfall ikke går igjennom det samme som jeg måtte.

og lykke til ;)

Lenke til kommentar

Det følger med en lang ledning for pluggin til agp kortet.

Ikke bruk den bruk en plugg direkte til skjermkort, ellers kan det bli spenningstap

I ledningen.

Den gamle forlenger ledningen på mitt oppsett står på en kabinett vifte nå.

Viften går merkbart saktere pga spenningstapet.

 

khelben

Lenke til kommentar

Hadde endel krøll selv når jeg putta inn mitt 9800 selv denne uken. Prøvde først 4.10 driverne, men maskina bare hang eller restarta seg etter en kort stund. Prøvde å installere 3.7 driverne som fulgte med CDen men samme problem. Resatte Bios, avinstallerte driverne igjen og installerte 3.7 på nytt. Plutselig var systemet dønn stabilt. Crasha ikke mer den kvelden.

 

Ville gjerne oppdatere driverne til 4.10 (Don't fix it if it ain't broken :p ) og installerte disse. Fungerte bra, helt til jeg satte på "Fast Skriv". Fikk da samme problemet igjen. Tror ikke du kan stille dette på 3.7 driverne, men sjekk at du har det av I BIOS og på 4.10 driverne. Kan være dette som var problemet... :ermm:

Lenke til kommentar

Evt. koble fra cd/dvd spilleren(e) så du får bekreftet at det ikke er for lite strøm.

 

Du har sikkert koblet til strømledningen på kortet?

 

Rekkefølgen du sletter drivere, installerer nye på er ganske viktig for ATI..

- download 3.7 driver (best erfaring med denne), og pakk ut på f.eks c:\ati\3.7

- Slette nvidia drivere (med det gamle kortet i)

- shutdown, installer nytt kort

- bootup, installer ny driver.

Det er litt seint for deg nå tho.. ;)

 

Jeg brukte også DriverCleaner i mellomtida for å være sikker på å fjerne restene av Nvidia driverne. Kjør evt. google søk på kombinasjonen av hovedkortet + skjermkortet for evt. se hva andre i samme situasjon gjorde..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...