Gå til innhold

Hvor for jeg tak i kobber?


Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter kommer. Jeg har vert litt rundt om kring men det er ingen i komunnen som har noe serlig bra utvalg. Er det noen som hvet hvor jeg kan få kjøpt kobber eller er det noen persjoner som har kobber til salgs? Ta kontakt

 

Størrelse jeg skal ha

 

92x92x12mm

80x80x12mm

60x60x12mm

 

De bør helst vere litt større så jeg har noe og gå på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor kommunen din er... men ta kontakt med http://www.norrag.no De kapper og sender over hele landet. De forhandler metaller fra Astrup & Søn.

Jeg sitter her med Astrup katalogen.(2000) Og de nærmeste dimensjonene jeg finner er

 

100 X 12mm

80 X 12mm

60 X 10mm

 

Dette er dimensjonene på kobberskinner. De kan du få i opptil 4.5-5.0 meter. Men som sagt, de kapper i den lengden du vil for 15 kroner. Som du sikkert så, så "manglet" det 2 korrekte dimmensjoner. Men da velger du jo bare størrelsen over, og kapper ned til riktig mål :smile: Jeg er ikke sikker på om de kapper i bredden, men du kan jo spørre.

Skal du ha "alt i et" så finnes det plater. Men den tykkeste dimensjonen i min katalog er 10mm.

Prisen på kobber bestemmes av vekten.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-16 23:11, qwerty skrev:

Var hos Norrag og kjøpte kobber.


De tar ca
260
kr pr kg hvis jeg husker riktig!


Litt mer enn de 35 kr/kg som SirHardge snakket om!!


Noen som vet om hvor man kan få tak i kobber til en rimeligere penge?


 

Jeg har send inn en mail men har ikke fått noen svar fra dem. Noen som skal til TG og giddi og kjlp med noe kobber??

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-03-16 23:11, qwerty skrev:

Var hos Norrag og kjøpte kobber.


De tar ca
260
kr pr kg hvis jeg husker riktig!


Litt mer enn de 35 kr/kg som SirHardge snakket om!!


Noen som vet om hvor man kan få tak i kobber til en rimeligere penge?


 

Jeg ville gått til skraphandleren å spurt. Hos min skraphandler fikk jeg det raskt og rimelig. Selv betalte jeg 50kr for 2.2kg hos Sædberg Metall AS i sørlandsparken :smile:

 

når det gjelder blikkenslagere så kan du prøve der, men som regel har du bare tynne(0.7mm) saker.

 

Et annet sted er e-verket. De hadde før i tida hvertfall, sikkert noen e-verk som fortsatt har :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: Anders Leipsland på 2002-03-17 00:30 ]

Lenke til kommentar

260 kroner kiloen er rimelig hvis du begynner og regne antall vannblokker pr kilo kobber. Du for vel 3-5 blokker av en kilo ubearbeidet kobber, avhengig av produksjonsmetode. Så kan vi si at en god kobberblokk på butikk (selvgjort er velgjort :wink: ) koster ca 400 kroner stykket. Da er det ikke så ille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...