Gå til innhold

Intel S-ATA driver?


Marvel

Anbefalte innlegg

Jeg har en Seagate Barracuda S-ATA HD. Når jeg skulle installere windows på denne gikk det greit på Shuttle'en min (SB65G2)

 

Jeg har byttet ut shuttle'en fått meg et Asus P4P800 hk. Når jeg skal installere windows (winxp) med dette hk'et så finner ikke installasjonsprogrammet hd. Under oppstarten av installasjonsprogrammet så får du et spørsmål om å installere Raid o.l (Det er vel her jeg trenger en driver)

 

Så mitt spørsmål er: Hvor kan jeg finne en S-ATA driver til dette hk'et som gjør at jeg finner hd under installasjon? (litt merkelig formulert, men håper dere forstår)

Endret av teutonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slik var det på shuttle'en. Måtte stille inn at jeg kunne boote fra S-ATA. Er ikke slike instillinger på dette hk'et, men jeg booter windows med S-ATA disken, det er ikke noe problem. Problemet er at det er den gamle windows installasjonen jeg booter med (den som ble installert når HD stod i shuttle)

 

Men når jeg skal installere windows med asus hk så finner ikke installasjonen HD. Hadde en kompis som kjøpte Raptor disker og han måtte installere driver til S-ATA kontrolleren før windows installasjon (når setup spør om du vil installere Raid o.l)

Prøvde med hans drivere, men de var til et annet merke. Jeg har intel S-ATA kontroller, men jeg har ikke funnet driver enda.

 

 

Mer informasjon angående mitt problem.

Endret av teutonic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...