DJK Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Jeg har: OS= windows XP Chieftec ATX 12V max load 340W psu. 2 hardisker. trådløst mus og tastatur. 2 cd spillere diskettstasjon (jepp har det oxo) geforce 2 MX. Abit GB7 hovedkort. Pentium 4, 2.8 GhZ prosessor 512 DDR RAM. alt dette er kompatible med hverandre... Men så kommer problemet, idet windows starter så kjører jeg programmet winbond's hardware doctor, så kommer d opp to stk feilmeldinger.. At min -5V voltage exceeds the limits, og at min -12V voltage exceeds the limits... Til tider så hender det at pc'n min bare rebooter seg selv, altså, dette hender ofte... Rekker ikke å komme igang med den før den blækker av seg selv.. kan holde på litt i windows. men ikke noe tungt noe.. Jeg har prøvd å oppdatere alle de driverne jeg kan tenke meg spiller inn på dette, og til og med oppdatert biosen til siste versjon, men fortsatt får jeg samme feilmldi hardware doctor..... Jeg sjekka i biosen, på PC HEALTH STATUS et eller annet: ----- FAN FAIL Alarm Selectable = Disabled Shutdown when CPU Fan fail = Disabled CPU Shutdown Temperature = Disabled CPU Warning Temperature = 85C / 185F System Temperature = 26C / 78F CPU Teperature = 40C / 104F ----- CPU Core Voltage = 1.50V DDR SDRAM Voltage = 2.51V I/O Voltage (+3.3V) = 3.32V + 5V = 5.16V +12V = 11.97V VTT Voltage (+1.25V) = 1.23V VDDQ Voltage (+1.5V) = 1.52V Batteri voltage (+3V) = 3.18V Standby Voltage (+5V) = 5.09V ---- ser vel greit ut eller?? men hvor er da -5V og -12V, de som jeg fikk feilmeldinger om i winbonds hardware doctor, noe jeg mangler her eller????? Skjønner ingenting jeg ass.. Med det samme jeg sitter å skriver denne posten, så sitter jeg å ser på den stasjonære pcn min, at den holder på å rebooter seg selv.. Har gjort dette iallefall en 5-6 ganger nå... kommer seg inn i windows, holder seg der et par min, så blækkern, vet du hva som kan være feil??!
Dollar Skrevet 28. januar 2004 Skrevet 28. januar 2004 Kan jo høres ut som PSU'en din begynner å synge på siste verset. Ser du har en Chieftec 340W den ble jo erstattet av en 360W for en stund siden. Har du muligheten så test med enn annen PSU, se om det hjelper.
Kjetil Lura Skrevet 29. januar 2004 Skrevet 29. januar 2004 Skru av auto restart, da kan du se hvilken feilmelding du får.
DJK Skrevet 29. januar 2004 Forfatter Skrevet 29. januar 2004 Det er ikke noe feil med psu'en, prøvde å bytte ut den jeg har med en som funker 100%. Har heller ikke på auto restart.. Så det rare med det hele er at ingen vet hva som er feil... Hadde to kompiser på besøk igår, så vi saumfarte pcn en god del.. d som kan være feil nå er enten hovedkortet eller en av hardiskene...
DJK Skrevet 30. januar 2004 Forfatter Skrevet 30. januar 2004 hmm, prøvde nettop å kjøre en sånn memtest, og jepp.. der kom det opp en error melding.. men rammen var jo helt ny.... får jeg ny en da, om jeg leverer den hos forhandleren.. fordi den har jo vært sånn helt siden jeg kjøpte den, og det var en som har peil på data som kobla den opp for meg..
Boralis Skrevet 30. januar 2004 Skrevet 30. januar 2004 Jepp du får ny, om du ikke har handlet hos noen som er helt håpløse da. er det under 14 dager kan du benytte angrefrist, ellers er det garanti på saken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå