Gå til innhold

nForce2 og Western Digital Harddisk


Lsnake

Anbefalte innlegg

Jeg har et ganske så betydelig problem med ytelsen på maskinen min. Jeg har et Abit NF7-M hovedkort.

 

Det som skjer, kort fortalt er at jeg har en ganske så ekstremt dårlig lyd/bilde ytelse, oftest i kombinasjon. Filmer og spiller hakker og rykker, og "skipper" frames. Det er i de fleste fall, ganske uholdbart.

 

Nok om det.

 

Har et Abit NF7-M, AMD XP2500+ Barton CPU, 750 MB DDR-Ram PC3200, Gainward Geforce 3-Ti500, en IBM 60 gig disk og en Western Digital 80 Gig Disk. Har 3 forskjellige lydkort, hvor problemet er det samme.

 

Har også byttet strømforsyning, men det hjalp bare litt, og i det siste har det blitt verre.

 

Det var idag da jeg leste, at nForce2 og Western Digital er en dårlig kombinasjon, og at de ikke bør brukes sammen fordi det kan oppstå problem. Så nå er jeg igang med å brenne ut alt jeg har og fjerne WD disken for å kjøre systemet på IBM`en.

 

Begynner å bli søkke lei det her, har hatt problemet siden dag 1 jeg fikk hovedkortet. Mistenker nesten noe defekt på hovedkortet, kanskje Southbridge eller noe siden alle lydkort har samme problem..men jeg har ikke SÅ mye peiling at jeg vil si noe.

 

Noen tanker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...