Gå til innhold

WaterChill overoppheting


Anbefalte innlegg

Har kjørt Waterchill en stund på oppsettet mitt, å må si jeg er strålende fornøyd. Har alltid kjørt 120mm på 7v fordi jeg ikke er noe glad i støy. Her om dagen komblet jeg den over på viftestyringen min i front. Dette var idielt for da kunne jeg øke farten når jeg spillte osv.

 

Minket farten etter at jeg var ferdig med å spille, å så at viften gikk rundt. Problemet startet neste dag, når jeg startet PC'en igjen. Vifta var justert for lavt, så den startet ikke. Jeg merket ikke dette å gikk på jobb. Kom tilbake fra jobb mange timer sender, hadde PC'en hengt seg, å det var vann på gulvet.

 

Dette kommer aldri til å starte igjen tenkte jeg. Tok på radiatoren, å den var så varm at jeg brant meg på den. Åpnet kabinettet, å så att vanntanken hadde sprekt!!! Vannet har rett å slett blitt så varmt at vanntanken har sprekt. Ikke spør meg hvordan det er mulig. Må ha stått på sinnsyk lenge før den har hengt seg å bare ha varmet vannet mer å mer opp.

 

Uansett, byttet vanntank, å fylte på kaldt vann, krysset fingrene å startet opp. Joda, rett inn i Windows. Det kaller jeg fa*n meg kvalitet. Både HK, CPU og VGA overlevde. KONGERÅTT!!!!!!!! :devil:

 

Koblet 120mm rett tilbake på 7v igjen. Skal ikke ha flere flauser :blush:

 

I ettertid har jeg merket at pumpa også lekker bittelitte grann. Kanksje 1 dråpe eller 2 i døgnet. Bestilte akkurat ny pumpe fra Microplex, å lurer på en ting.

 

Kan jeg bruke de to koblingene som står i den gamle pumpa i den nye? Det er ikke i de det lekker. Er de vanskelige å flytte over??

 

Takk for alle svar, hilsen flau overclocker :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Flaks.......? Meg.....?

 

Nei du. De P4'ene tåler ****** så med juling at. Har startet de opp mer enn en gang på jobb å kjørt de inn i bios uten i det hele tatt å ha sink på de. Intel er å blir kvalitet. Men at skjermkortet overlevde er nok bare flaks ja........

 

Litt festlig........... men alikevel litt kjipt. Håper jeg kan ta overgangene fra den gamle pumpa å sette over på den nye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...