Gå til innhold

Webside


Anbefalte innlegg

Merk deg: det er überfjortiss med midtstillt tekst som normal!

 

- ^^

- for stor font

- mer fjortiss med :: og .::

- veldig enkel

- svart bgcolor

 

+ sneisen kalender

+ oversiktlig

 

HELT klart nr. 2! :thumbup:

For det første.. tkesten på sider som hører til vil ikke være midstilt. Det som er midstilt der er en forside. det er.. ja.. hva skal jeg si.. eh.. bakgrunnen for den "personen" guilde omhandler.

 

- for stor font

 

det kan jeg.. men i "mainFrame" skal det være litt større :-p

 

- mer fjortiss med :: og .::

vell... jeg likte det.. vet ikke hvorfor.. ser ikke fult så kjedeli ut da.

 

- veldig enkel

siden skal være enkel men funksjonell.

 

- svart bgcolor

Ja. det har aldrig vert meningen at den skal være så mørk, det skal jeg fikse når den tid kommer.

 

+ sneisen kalender

takker.. jeg kan ikke ta eren i å ha laget den da :-p

 

+ oversiktlig

takker.. det er meningen :-p

Endret av aog
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg liker egentlig headeren, ser ut som den er _litt_ mye komprimert, men jeg syns den passer inn.

 

Ellers så ser jeg ikke helt vitsen med å ha en kalender der :dontgetit:

headeren er screanshot fra spillet Anarch Online. Den bare er sån.. kan sikkert mekke litt på den..

 

 

Kalenderen er en event kalender.

I kalenderen vil det bli skrevet inn alle ting som kommer til å skje så guild medlemer lett kan se om det skal skje noe i nermere fremtid.

Lenke til kommentar
hmm... er det en <meta> tag jeg må bruke for å få siden til å virke i alle browsere?

I ditt tilfelle her, bør du kode css-koden helt etter standarden, men samtidig ikke gjøre det... Å få en side til å se likt ut i alle browsere er vanskelig, siden IE ikke greier å følge w3c sine standarder....

Lenke til kommentar
hmm... lage en egen CSS fil for Opera, en for IE, og en for Mozilla?

kan jeg lage en tag som sier hvilken CSS fil som skal brukes i forhold til hvilken browser? ...som i at det går automatisk?

Det der er ganske enkelt å mekke i Javascript, men det blir vel litt tungvint vel...??

Sitte og oppdatere 2-3 forskjellige stylesheets...

/me anbefaler ikke.

Lenke til kommentar
Å få en side til å se likt ut i alle browsere er vanskelig, siden IE ikke greier å følge w3c sine standarder

 

Hva gjør jeg da?

 

 

 

 

 

 

 

En ting jeg kom på... kan jeg lage en index fil som sender deg videre til den egentlige indexen?

 

jeg tenker på at i indexfile finner ut hvilken browser du har og sender deg videre til en side med CSS fil som støtter den browseren du har?

Endret av aog
Lenke til kommentar
hmm...  lage en egen CSS fil for Opera, en for IE, og en for Mozilla?

kan jeg lage en tag som sier hvilken CSS fil som skal brukes i forhold til hvilken browser?  ...som i at det går automatisk?

Hvorfor bruker du CSS, egentlig?

Tja, hvorfor ikke? :p

 

Gidder ikke diskutere hvorfor han vil det, men jeg lurer egentlig mer på hvorfor trådstarter vil ha forskjellige stilark til hver enkelt nettleser? Det er "enkelt" å unngå feller som kan skape forskjellige resultat fra nettleser til nettleser i CSS. Er mange ting jeg sikkert ikke vet, men begynner å finne ut mer og mer om knep man kan bruke for å få det best mulig likt her og der i CSS.

 

Om du absolutt må velge forskjellige stilark, så kan du bruke javascript (noe som ikke er garantert, siden client kan skru av dette), eller PHP, som er serverside og garanterer deg riktig valg av stilark, siden de fleste nettlesere sender USER_AGENT info til HTTP serveren. Inni denne kan man snappe ut nøkkelord som 'Opera', 'IE', 'Mozilla', 'Firebird' osv (husker ikke eksakt hva som er de riktige ordene, men finner dem sikkert lett ved et søk på google)

 

Orker ikke akuratt å kode noe nå, sent på natt :sleep: _må_bare_lese_noen_poster_til :blink:

Lenke til kommentar
eneste som da er litt dumt, er at i Opera f.eks. kan du velge om Browseren skal utgi seg for å være f.eks. IE eller Opera..

Hvor du igjen da plutselig har sendt feil stil til feil browser.. ;)

Dette er feil, Opera sier fortsatt at den er Opera, hvertfall 7.23 ;) Men ja, den inneholder Internet Explorer teksten og, men Opera kommer til slutt for det.

 

Dette sier min phpinfo:

HTTP_USER_AGENT  Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.23 [en]
Lenke til kommentar
Gidder ikke diskutere hvorfor han vil det, men jeg lurer egentlig mer på hvorfor trådstarter vil ha forskjellige stilark til hver enkelt nettleser? Det er "enkelt" å unngå feller som kan skape forskjellige resultat fra nettleser til nettleser i CSS.

ok.. jeg kjøper det.. men jeg vet ikke hvordan.

 

 

I ditt tilfelle her, bør du kode css-koden helt etter standarden, men samtidig ikke gjøre det... Å få en side til å se likt ut i alle browsere er vanskelig, siden IE ikke greier å følge w3c sine standarder....

 

 

 

vet ikke hva some er best.. hadde jeg vist det, så hadde jeg ikke vert på forumet.

Jeg er ikke besatt på å bruke CSS, jeg fikk bare vite at jeg burde bruke CSS.

 

 

*me be a n00b

Lenke til kommentar
(aog @ 07/01/2004 : 22:44)

Skal prøve å holde meg unna frames denne gangen da.. har altid trod frames var det store

 

 

Det har nok vært det en gang, men den tiden er over. Prøv å lage siden med bruk av <div> og med CSS.

 

derfor bruker jeg CSS.. :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...