Gå til innhold

ITbutikken - - Hyklerishoppen!


Anbefalte innlegg

Har handlet ved Itbutikken flere ganger, og har etterhvert forstått hvor _elendig_ service'n der egentlig er.

I tillegg er personalet komplett uvitende om norsk lov (selv om de så fint påpeker på sin side at de følger norsk lov).

Jeg tok kontakt med de ang. 10mnd-mailene de sender ut (de sender ut mail 10 mnd etter at du har kjøpt en vare).

Der sier de at kjøpsloven sier 12mnd reklamasjon, noe jeg tok opp med de. Hele mailvekslingen ligger her (anbefalt lesing):

 

itbutikken - erfaringer

 

Etter min mening en meget arrogant avslutning... spesielt da det er selveste sjefen sjøl (Peter) jeg diskuterer med.

I tillegg beskylder de PS-data for samme feil som de selv har, selv det er feil.

 

En annen interessant (og høyst anbefalt) lesing er diskusjonen Stian A.Bergum har på "dk.edb.hardware":

 

dk.edb.hardware - itbutikken

 

//...Ta deg tid til å leste hele (trykk Neste nederst på

sidene for å bla gjennom hele tråden)

 

Det som er verdt å merke seg i innlegget Peter Sunesen (sjefen for itbutikken ja) i sitt første innlegg i saken skriver blant annet:

 

"Vi følger både Dansk og Norsk lovgivning, og har i både Norge og Danmark opnået bevis på dette ved at have

både Nsafe i Norge og E-handelsmærket i Danmark"

 

Jahaja... BURDE vel kunne vite at norsk kjøpslov gir 2år reklamasjon (som jeg diskuterer med

peter i øverste link) hvis de hadde oppnådd NSAFE og E-HANDEL merket.

 

I innlegget kommer det også frem at Peter Sunesen har prøvd å sverte SyseData,

noe han tydelig måtte beklage seg etter at en trussel om å sette en advokat på saken.

Denne Peter framstår for meg som en mindre hyggelig, arrogant og truende person,

samt en som gir totalt f**n i kunder og deres rettigheter.

 

En tredje interessant link er:

 

e-handelsfonden

 

som er kravene for e-merket i danmark, henda i været de som mener itbutikken følger dette til punkt og prikke.

 

Vel, kunne sikkert spadd opp et lass andre saker om itbutikken (spesielt fra hardware.no forumet). Har nok handlet min siste vare fra Itbutikken...

 

 

 

 

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Veyron på 2002-03-13 00:07 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enig Borre, skulle kanskje vært enklere å legge inn en slik link!

 

Trodde Itbutikken var en seriøs sjappe? Men de er dessverre ikke den eneste, alle nettbutikkene har sine dårlige episoder...og de er ikke få.

 

Godt lesestoff var det i alle fall.

 

Skjerpings datasjapper! :evil:

Lenke til kommentar

Er bare en ting å gjøre... at man slutte å kjøpe fra Itbutikken hvis man ikke vil havne i slike situasjoner.

Jeg kommer garantert ikke til å handle der for å spare en tier eller to.

 

Service er en viktig hvis man har planer om å beholde kunder, men så er det noen som er så "store" at de ikke bryr seg om å miste en kunde eller to. Kanskje en massiv kundestopp fra Norge hadde fått dem til å endre sitt synspunkt? :smile:

 

Jeg er så heldig at jeg bor like ved en Komplett-butikk, og har bare gode erfaringer med Komplett. Hvis du bor i nærheten av en datasjappe som har konkurransedyktige priser, så bruk den istedenfor :smile:

Lenke til kommentar

> Jahaja... BURDE vel kunne vite at norsk kjøpslov

> gir 2år reklamasjon (som jeg diskuterer med

> peter i øverste link) hvis de hadde oppnådd

> NSAFE og E-HANDEL merket.

 

Nsafe er meget interssert i å høre om bedrifter som bryter deres retningslinjer. Jeg har selv vært i kontakt med Nsafe, og det er høflige folk.

Har du noe du mener er brudd på Nsafes retningslinjer, rapporter det direkte til Nsafe, så tar de saken og evt. fratar godkjenningen.

 

Nsafe har et rykte å ta vare på.

Lenke til kommentar

Glemmer aldri disputten med ITbutikken ( Peter Sunesen ) da jeg la inn bestilling på en skjerm ( 21" Sony ), de hadde tilbud på.

 

Bestillingen ble bekreftet pr. mail/ fax og telefon både til kontakten her og i Danmark - det gikk noen dager, så kom melding om at grossisten var tom. Historikken viste at grossisten var tom før tilbudet kom.

 

Greit, men tilbudet sto fremdeles her i Hardware.no ei uke etter. Ble pissed, og truet shopen med og gå ut i forumet, om at ITbutikken sender fake tilbud for å kapre kunder.

 

Dermed truet Sunesen med rettsak, og vi vekslet utallige fax/telefoner/mail i ukesvis - jeg kontaktet advokaten ( jus.stud.) hos Hardware.no, som mente jeg hadde en bra sak hvis jeg ville ta den videre.

 

Tilslutt ba Sunesen om 'pent vær' ( av skjær utmattelse ), og jeg lot det være, siden jeg ikke hadde tapt penger.

 

Men seriøs service oppfatter jeg som noe helt annet.

Lenke til kommentar

Url'ene skal være fikset nå, takker for tipset borre =)

 

TuMaz:

Jepp, tror nesten alle webshoper har sine "episoder", og i det siste har ihvertfall 2 av de store "sparket seg selv ut av min liste for handelsteder". Tenker da på "semi-norsklovholderne" ITbutikken, og "bruktbutikken" Komplett.

 

Synes forøvrig komplett tok kaka med å selge bruktutstyr...attpåtil flere ganger...Nå får de muligens datatilsynet og tilogmed IBM på nakken. IBM liker sikkert ikke å bli assosiert med en slik sak :smile:

 

jhrath:

Tenker jeg kommer til å kontakte N-SAFE og E-HANDEL selskapene, og disse er sikkert "ordentlige" folk ja :smile:

Det er nok ikke disse selskapene som skal klandres, selv om de har gitt butikkene merker. De har jo meget begrensede muligheter til å følge med alle butikkenes drift og service vil jeg tro. Så det er forbrukernes ansvar å rapportere overtredelser.

 

I ITbutikkens tilfelle vil jeg nok tro at de, som mange andre, bare gikk "catwalken" for NSAFE folka, og ikke viste sitt egentlige "jeg". Og NSAFE har sikkert ikke kapasitet til å kreve noe mer.

 

TRAM:

Hyggelig å høre fra folk som står på krava! :smile:

Du handlet ihvertfall helt riktig etter min mening.

 

 

 

ang ITbutikken kan jeg nesten ikke fatte at det går an å være totalt uvitende om norske lover, da de selv hevder å følge de. I tillegg pryder seg med diverse "trygg handel" merker. Det frister å benevne de som ukompetente idioter.

 

Og Peter Sunesen, finner nesten ikke ord for den karen. Han er jo øverste sjefen og alt. Min historie, Stian A.Bergum sin og nå din TRAM (sikkert andre oxo), at det i det hele tatt går an å drive slik, ren trakassering av kunder.

 

Det som er synd er at disse sakene aldri kommer ut i lyset, slik at massene blir klar over de. Det rette NSAFE skulle ha gjort, hvis de nå finner ut at ITButikken har brutt retningslinjene, er å ta fra de merket. Samt informere diverse større medier, både papir og elektroniske, om saken. Hvis noe slikt er mulig vil det jo svekke itbutikkens status, i tillegg vil NSAFE merkingen bli oppfattet som mer seriøs, da de viser en tøff holdning over regelbrytere. Slikt vil jo kunne gi ringvirkninger til andre webshoper oxo, slik at de holder seg i skinnet og gir kundene den servicen de har krav på.

 

Har ihvertfall funnet meg en annen webshop så lenge, flexi-data og servicen derifra har hittil vært kjempebra, og prisene ligger også lavt.

Lenke til kommentar

ITbutikken ja...

Hvor mye styr har jeg ikke hatt med dem fordi de klarte å sende meg to skrivere i stedet for en. I tillegg leser de ikke mail skikkelig. Det fører fort til litt "god dag mann økseskaft" tendenser.

 

Sjekk ut opplevelsen min...

Jeg opprettet retursak og sendte skriveren. Skriveren var ødelagt, flaks i uflaks at jeg fikk to skrivere da den ene var en DOA :smile: Heftig uttrykk som jeg lærte av Canon support. :razz:

 

Uansett jeg sendte skriveren til returadressen med Linjegods, NTNU bruker disse for å frakte pakker... Det skulle vise seg å være litt problematisk.

 

Men heldigvis en "HAPPY ENDING"...

 

God lesning...

 

------- MAIL START ---------------------------

 

----- Original Message -----

From: Christian Aune Thomassen

To: [email protected]

Sent: Tuesday, January 29, 2002 1:40 PM

Subject: Returadresse

 

 

Hei,

 

 

 

Jeg har sendt en vare i retur, men fikk beskjed av Linjegods (NTNU bruker disse) at returadressen ikke er gyldig.

 

De visste ikke hvor de skulle levere pakken.

Har du en mer spesifik adresse enn: Godsterminalen, ...etc?

 

Eller må jeg sende pakken til Danmark?

 

 

Håper på raskt svar!

 

 

Mvh

 

Christian Aune Thomassen

IPT - NTNU

 

----- Original Message -----

From: <[email protected]

To: "ITButikken" <[email protected]

Sent: Wednesday, January 30, 2002 9:28 PM

Subject: Re: Returadresse

 

 

Canon s630 blekkskriver.

 

 

 

Quoting ITButikken <[email protected]:

 

>Hei

>Hvilket produkt er det du sender i retur?

>

>

>Mvh

>Roy

>ITButikken AS

>www.itbutikken.no

>Tlf: 78 47 47 43

 

 

-----Original Message-----

From: ITButikken [mailto:[email protected]]

Sent: 31. januar 2002 14:38

To: [email protected]

Subject: Re: Returadresse

 

Hei

Hva var feil med den??

 

Mvh

Roy

ITButikken AS

http://www.itbutikken.no

Tlf: 78 47 47 43

 

 

----- Original Message -----

From: "Christian Aune Thomassen" <[email protected]

To: "'ITButikken'" <[email protected]

Sent: Thursday, January 31, 2002 2:44 PM

Subject: RE: Returadresse

 

 

1. Fikk 2 skrivere i sted for 1.

2. Den ene var en DOA "Dead on arrival" som Canon kalte det.

 

RMA: XXXXX

 

Hvor skal jeg returnere den?

Linjegods ville ikke levere på adressen:

 

Itbutikken A/S

Godssenteret

Kunde Ekspidisjonen

0060 OSLO

 

 

-----Opprinnelig melding-----

Fra: ITButikken [mailto:[email protected]]

Sendt: 1. februar 2002 08:58

Til: Christian Aune Thomassen

Emne: Re: Returadresse

 

Hei

Send den med posten.

 

Opprette en retursak.

 

http://www.itbutikken.dk/default.asp?sprog=47&retur=1

 

Adressen står i slutten av retursak guiden

 

Mvh

Roy

ITButikken AS

http://www.itbutikken.no

Tlf: 78 47 47 43

 

 

----- Original Message -----

From: "Christian Aune Thomassen" <[email protected]

To: "ITButikken" <[email protected]

Sent: Friday, February 01, 2002 11:27 AM

Subject: SV: Returadresse

 

 

Jeg kan ikke sende den med posten da NTNU har avtale med Linjegods!

Retursak er opprettet, det var det nummeret jeg skrev i mailen nedenfor!

Hvis dere ikke kan gi meg en gyldig returadresse, kaster jeg bare skriveren.

Den befinner seg for tiden i Oslo på Linjegods sin terminal.

 

Christian Aune Thomassen

 

 

----- Det endelige svaret fra ITbutikkens Roy -----

 

Har du ett tlf nr til linjegods

 

Så skal vi snakke med de

 

Mvh

Roy

ITButikken AS

http://www.itbutikken.no

Tlf: 78 47 47 43

 

-----------MAIL SLUTT ----------------------------------

Lenke til kommentar

Aldri mer ITbutikken !!

 

Bestilte et Asus A7V333 fra dem. På hjemmesidene deres da jeg bestilte sto det at kortet hadde RAID og USB 2.0. Jeg syntes jo da at det var mistenkelig billig at det kostet rundt 1550,-. Så jeg skrev klart og tydelig at det var en forutsetning at varen var som beskrevet med RAID/USB 2.0, det står til og med svart på hvitt på pakkelisten !! Kortet kom i dag og tror du f@en meg ikke at jeg fikk et uten RAID/USB2.0. Annonsen har også blitt rettet på i den senere tid etter hva jeg kunne se. Nå er det plutselig uten RAID og USB 2.0. Slik sløvhet fra deres side skuffer stort. Heretter blir det PS Data for min del. Betaler gladelig de få ekstra kronene..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...