Gå til innhold

Eclipse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sliter  med å starte Eclipse  (java  utviklings IDE).  Noen som kan trikset for å starte shiten?

Har testet diverse versjoner av Eclipse (gtk2/motif) uten problemer. Bare sørg får å ha installert en rimelig ny JDK og satt installasjonspathen til variabelen JAVA_HOME.

Så hent ned en eclipse versjon, da helst gtk2 versjonen. Bare vær sikker på at du har gtk2 (med de fleste distroene følger gtk2 med).

Hvis ikke dette funker så søk på google med feilmeldingen du får, hvis ikke det gir noen resultat så kan du sikkert poste feilmeldingen inn her så vil nok noen svare (hvis de kan hjelpe deg)..

Lenke til kommentar

Her er feilmeldinga:

 

[simon@localhost eclipse]$ java -jar eclipse

Exception in thread "main" java.util.zip.ZipException: error in opening zip file

at java.util.zip.ZipFile.open(Native Method)

at java.util.zip.ZipFile.<init>(ZipFile.java:112)

at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:127)

at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:65)

[simon@localhost eclipse]$

 

Har nyeste J2SDK fra sun.

Lenke til kommentar
Her er feilmeldinga:

 

[simon@localhost eclipse]$ java -jar eclipse

Exception in thread "main" java.util.zip.ZipException: error in opening zip file

        at java.util.zip.ZipFile.open(Native Method)

        at java.util.zip.ZipFile.<init>(ZipFile.java:112)

        at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:127)

        at java.util.jar.JarFile.<init>(JarFile.java:65)

[simon@localhost eclipse]$

De siste versjonene av eclipse (2.* og 3.0M*) har alle en binær startupfil som kjøres. ikke kall fila med noen javakommando. en ./eclipse skal gjøre susen. - og eksempelet ditt ovenfor feiler ovenfor enten fordi eclipse fila du kjører java på enten ikke eksisterer eller ikke er noen zipfil. jeg vil tro det siste og vil heller anbefale å gjøre fila for seg selv. hvis du skal bruke eclipse så vil jeg også anbefale viPlugin hvor endel av vikommandoene er implementert. selv holder jeg meg fortsatt til koding i vim, men hver sin smak...

Lenke til kommentar
Eclipse har også en glimrende implementasjon av emacs-taster.  Alle de vanlige tastene funker.

ah, jeg tenkte jeg skulle forbigår det i stillhet pga diskrimineringen som gjøres av eclipse menneskene siden de bare lager emacsbindinger og ingen vibindinger.

- men heldigvis er det noen som tar opp kampen og iallefall lager en plugin slik at det blir "balance in the force" igjen :)

Lenke til kommentar

Dette er java versjonen jeg får opp:

 

[root@localhost eclipse]# java -version

java version "1.4.2_03"

Java 2 Runtime Environment, Standard Edition (build 1.4.2_03-b02)

Java HotSpot Client VM (build 1.4.2_03-b02, mixed mode)

 

og dette får jeg når jeg kjører ./eclipse

 

[root@localhost eclipse]# ./eclipse

bash: ./eclipse: Ikke tilgang

 

Hva er feil?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...