Gå til innhold

Geforce Ti4200 Fjerne viften


Anbefalte innlegg

Skjermkort viften på kortet mitt bråker grusomt.. så jeg vil fjerne den og bytte den ut med en rimelig liten kjøleribbe...

 

helst en som jeg kan hente i Asker/Drammen regionen.

 

(Det er viktig den er rimelig)

 

Er det noen som kan annbefale en eller annen kjøleribbe og evnt hvor man kan kjøpe denne...

Endret av JamesATaber
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg kjøpte en kjøperibbe laget for disse hovedkortene fra digital impuls i oslo, i fjor tror jeg det var.... funket bra det... liten mulighet for overklokking... helt vifteløs...

 

sjekk på komplett osv, skal selge det der, eller så kan du jo koble til en prosessorvifte, burde jo funke.

Lenke til kommentar

hei!

 

vet ikke helt om jeg hadde turt å dra ut vifteledingen.tviler på at det vil leve så lenge etterpå.må nok investere i vifteløs kjøling som er konstruert for dette eller gå for cpu-vifte-mod.

har to ti4200(abit og creative) og et fx5900.det som går mest støyløst er faktisk 5.9 kortet(msi).abit har otes,så det bråker,men er klokket høyere fra fabrikant(275,550).skiftet goop,men har ikke testet etterpå....

Lenke til kommentar

jeg har ikke vifte på mitt skjerm kort, har GeForce4 ti4800se (har ikke vifte pga den ikke funker) jeg skal mekke meg kjøler til den.. går det bra og modde den slik at jeg kan bruke en 80mm som er stille gående? (gpu er så varm at jeg brenner meg på den..) jeg har satt på ei kjøle ribbe fra en gammle CPU.. det hjalp litt..

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Skjermkort viften på kortet mitt bråker grusomt.. så jeg vil fjerne den og bytte den ut med en rimelig liten kjøleribbe...

 

helst en som jeg kan hente i Asker/Drammen regionen.

 

(Det er viktig den er rimelig)

 

Er det noen som kan annbefale en eller annen kjøleribbe og evnt hvor man kan kjøpe denne...

Jeg fikset det hele ved hjelp av en gammel pentiumkjøler som jeg limte på kortet.

Lim rundt kantene og kjølepasta i midten. Fungerer 100%, men man må bruke kabinettvifte i tillegg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...